گفت‌وگو با احسان حدادی، نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن که کرونا را شکست داد

کرونا پایان زندگی حرفه‌ای هیچ ورزشکاری نیست

مهم‌ترین و ترسناک‌ترین موضوع برای فرد مبتلا به کرونا، احساس خفگی است

تهران (پانا) -  ویروس کرونا کل دنیا را با چالشی جدی مواجه کرده و این موضوع در ورزش هم به وجود آمد و موجب شد تا المپیک 2020 توکیو یکسال به تعویق بیفتد. فراتر از آن برخی از ورزشکاران داخلی و خارجی هم به این ویروس مبتلا شدند که یکی از این ورزشکاران احسان حدادی، نایب قهرمان پرتاب دیسک کشورمان در المپیک 2012 لندن بود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کرونا پایان زندگی حرفه‌ای هیچ ورزشکاری نیست

به‌گزارش ایران، او جزو مشهورترین ورزشکارانی است که در داخل کشور به کرونا مبتلا شد و اکنون مشغول برگزاری تمرینات خود برای رسیدن به مرز آمادگی در جزیره کیش است. در روزهای گذشته صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه ابتلای ورزشکاران به کرونا پایان زندگی حرفه‌ای آنهاست؛ موضوعی که شاید حدادی به دلیل ابتلا به این ویروس و پشت سر گذاشتن آن، بتواند پاسخ دقیق‌تری درباره‌اش بدهد.

احسان حدادی، دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک 2012 لندن درخصوص ابتلا به ویروس کرونا صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «روزهای نخست سال نو بود که متوجه شدم دچار کرونا شده‌ام و بلافاصله کارهای درمانی را آغاز کردم. نه به عنوان یک دکتر بلکه به عنوان ورزشکاری که دچار این ویروس می‌‌شود، می‌‌توانم در مورد صحبت‌هایی که شده، نظر بدهم. از نظر من صحبت‌هایی که می‌‌شود صحت ندارد و کرونا پایان زندگی حرفه‌ای هیچ ورزشکاری نیست.»
او در پاسخ به این سؤال که اکنون شرایط بدنی‌اش چه تفاوتی با شرایط پیش از ابتلا به کرونا دارد، گفت: «الحمدلله شرایط بدنی‌ام خوب است و تفاوتی با روزهای پیش از ابتلا به کرونا ندارم. مهم‌ترین و ترسناک‌ترین موضوع برای فرد مبتلا به کرونا، احساس خفگی و پس از آن کاهش ضربان قلب است. احساس خفگی بعد از مداوا کاملاً برطرف می‌‌شود و کاهش ضربان قلب را هم می‌‌توان با تمرینات هوازی برطرف کرد. با آغاز تمرینات، ضربان قلبم هر روز توسط پزشکان چک می‌‌شود. البته ورزشکاران را نمی‌توان با کسی مقایسه کرد. ورزشکاران سختی‌های زیادی می‌‌کشند و با وجود این با همه چیز می‌‌جنگند. کسی که مدال المپیک را می‌گیرد، قطعاً می‌‌تواند کرونا را هم شکست دهد.»

این پرتابگر کشورمان با اشاره به این موضوع که کرونا اصلاً شوخی نیست، افزود: «هرکسی می‌‌تواند با این بیماری درگیر شود و فکر نکنید که کرونا از شما دور است و به هیچ وجه شما درگیر این ویروس نخواهید شد به این دلیل باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید. حالی را تجربه کردم که با وجود انجام چندین عمل جراحی و توانایی بدنی‌ای که دارم، تجربه نکرده بودم. 12 روز قرنطینه بودم و هیچ جایی نمی‌رفتم و تنها روی تختم دراز کشیده بودم. برخی مواقع از جایم بلند می‌‌شدم، زانوهایم خالی می‌‌کرد و زانوهایم توان تحمل وزنم را نداشت.»
حدادی ادامه داد: «یک بار احساس خفگی کردم و ترسیدم اما هیچ موقع ناامید نشدم و همیشه به خودم می‌‌گفتم که خیلی زود خوب می‌‌شوم. می‌‌دانستم بزودی کرونا را شکست می‌‌دهم. البته من تنها نبودم و پدرم هم درگیر این ویروس بود و به او هم می‌‌گفتم که هرچه زودتر خوب می‌‌شویم. هیچ کاری نشد ندارد. هم‌اکنون ریه‌ام مشکلی ندارد و می‌‌توانم تمرینات حرفه‌ای‌ام را بزودی آغاز کنم و به شرایط نرمال بازگردم قطعاً چند روز دیگر حالم همانند روزهای پیش از ابتلا به کرونا خواهد شد.»

او با اشاره به این موضوع که تا به حال 8 جراحی سنگین انجام داده، اظهار کرد: «جراحی‌هایم را در کشور آلمان بدون هیچ مراقبتی پشت سر گذاشتم. بعد از المپیک پکن 2008 مصدوم شدم و خیلی‌ها معتقد بودند که حدادی دیگر برنمی‌گردد اما من آن مصدومیت را پشت سر گذاشتم و توانستم پس از آن مدال المپیک بگیرم. به چشم دیدم که ورزشکاران با وجود مصدومیت‌ها و بیماری‌های سنگین تر از کرونا بار دیگر به میادین بازگشتند.»
این پرتابگر کشورمان در پاسخ به این سؤال که تعویق المپیک به سودش شده است، بیان کرد: «به سود که نمی‌توان گفت چرا که ورزشکار برای هر مسابقه‌ای برنامه خاص خود را دارد و من هم برای المپیک توکیو برنامه داشتم و تمرین کردم. جدا از اینکه من دچار بیماری کرونا شدم و شاید تعویق المپیک توکیو به سود من باشد اما برای ورزشکاران دیگر این‌گونه نیست و آنها برای حضور در المپیک در آن زمان مشخص برنامه‌ریزی کرده بودند و قطعاً به سودشان نیست.»

حدادی در پاسخ به این سؤال که آیا پرتابگران دیگری هم به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: «دوستانم در اتریش و امریکا به این ویروس مبتلا شدند و همه مشکلات ابتلا به کرونا را پشت‌سر گذاشتند و اکنون شرایط‌‌شان خوب است. کرونا تنها مختص کشور ما نیست و کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده و باید همه کمک کنند تا این روزها را پشت سر بگذاریم و کرونا را شکست دهیم.»
او در پایان توصیه‌ای به مردم کرد: «از مردم می‌‌خواهم که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند. از کسانی که به این بیماری مبتلا شدند هم می‌‌خواهم که روحیه خود را از دست ندهند و با این بیماری بجنگند. ما انسان هستیم و هرکاری از دست‌مان برمی‌آید. ترس دشمن اصلی شما در مواجهه با این بیماری است. اگر بترسید، نمی‌توانید بر این بیماری غلبه کنید. از مردم عزیزم می‌خواهم که با رعایت کردن و عدم حضور غیرضروری در محیط‌های شلوغ به پایان این روند سرعت ببخشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار