رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی در گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند؛

آمادگی ایران و مالزی برای گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی تاکید کردند که آماده‌اند روابط تهران کوالالامپور را در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش گسترش و توسعه دهند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران و مالزی برای گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و محیی‌الدین یاسین با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات اجرایی دو کشور در حوزه‌های تجاری و مالی در سال‌های گذشته به ویژه در دوره نخست وزیر سابق، تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تعمیق این همکاری‌ها که در سال‌های متمادی تداوم و ارتقا یافته، دریغ نخواهند کرد.

رئیس‌جمهوری ایران و نخست وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران به ویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند و اظهار داشتند که به حمایت از یکدیگر در مجامع بین‌المللی و مخالفت با تحریم‌ها ادامه خواهند داد.

دو طرف همچنین شیوع ویروس کرونا را یک چالش جهانی دانستند و اشتراک نظر داشتند که ضروری است کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های مشترک در کمک به یکدیگر در مبارزه با این ویروس بهره بگیرند.

روحانی و یاسین گفتند که آماده‌اند از تجربیات ایران و مالزی در مبارزه با این بیماری بهره گرفته و در مسیر تامین اقلام بهداشتی و پزشکی همکاری کنند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین در این گفت‌وگو از نخست وزیر مالزی برای سفر به ایران در فرصت مناسب دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار