در گفتگوی اختصاصی فرماندار تبریز با پانا عنوان شد:

همدلی مردم، عامل موفقیت ایران در بحران کرونا

تبریز (پانا) - رزمایش کمک مومنانه، با فرمایش رهبری جهت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان در شهر تبریز به صورت گسترده برگزار شد. اتفاقی که باعث کمک به نیازمندان زیادی می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
همدلی مردم، عامل موفقیت ایران در بحران کرونا

بهروز مهدوی امروز صبح در حاشیه مراسم ارسال کمک های مومنانه آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز در گفت و گو با پانا گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و ارزش های دینی و اخلاقی است که کمک های مومنانه ایران در کل دنیا منحصر به فرد است و یکی از دلایلی که در بحران کرونا در دنیا موفق بودیم این بود که با همدلی عمل کردیم.

وی ادامه داد: تمامی محدودیت هایی که در زمان شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود را به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی کم کم حذف کردیم و گام به گام پیش رفتیم. هرچند در شهر تبریز تعداد مبتلایان به کرونا کمتر نشده، ولی آمار فوتی‌ها کم شده است و این با وجود پزشکان و پرستاران متعهد است که به مدیریت کرونا رسیده ایم.

این مقام مسئول دلیل عدم کاهش آمار مبتلایان در تبریز را بیان کرد و گفت: بر خلاف قبل که فقط با مراجعه فرد می توانستیم مبتلایان را تشخیص دهیم، اکنون غربالگری به صورت تلفنی انجام می شود و این کار یکبار بصورت کامل انجام شده و دور دوم آن آغاز شده است و اگر فردی دارای علائم بیماری باشد، برای تست دعوت می شود و اگر بیماری او حاد نباشد قرنطینه خانگی به مدت 15 روز اعمال می شود و در غیر اینصورت و وجود علائم حاد، بیمار به یکی از بیمارستانها انتقال می یابد.

وی دلیل بعدی را عدم رعایت مردم عنوان کرد و افزود: تجمع مردم عامل دیگری است که باعث می شود آمار مبتلایان کاهش نیابد. نزدن ماسک استاندارد، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور افراد، دارای بیماری‌های زمینه ای در تجمعات از دیگر دلایل این موضوع است.

مهدوی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت رعایت فاصله گذاری هوشمند گفت: مدارس بر اساس دستور وزارت آموزش و پرورش به احتمال زیاد بازگشایی شود. ولی بازگشایی مدارس جهت آموزش نیست؛ بلکه جهت رفع اشکال درسی دانش آموزان است.

فرماندار تبریز در مورد نحوه فاصله گذاری اجتماعی مساجد در شبهای احیا گفت: مردم باید ضمن رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی در مساجد حضور یابند.

وی ادامه داد: این مراسم صرفا از ساعت 12 شب تا 2 بامداد به مدت 2 ساعت در مساجد برگزار می شود و حضور افراد مسن و کودکان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند، در این مراسم ممنوع است.

مهدوی به رعایت فاصله فیزیکی در این مراسم تاکید کرد و گفت: فاصله هر فرد از هر چهار سو باید از افراد دیگر یک متر باشد و همچنین هر فرد موظف است وسایل شخصی مانند مهر، تسبیح، چادر نماز و غیره را باخود داشته باشد.

وی پذیرایی در مساجد را در این شب های عزیز ممنوع اعلام کرد و افزود: دادن نذری نیز ممنوع است و صرفا مراسم روحانی و دعا برگزار خواهد شد.

فرماندار تبریز از مردم خواست تا در صورت امکان در خانه بمانند و این مراسم را همراه خانواده و با برنامه های صدا و سیما دنبال کنند، زیرا که انتظار داریم مومنین واقعی بیشتر مراعات فاصله گذاری اجتماعی را بکنند تا از انتقال ویروس به همنوعان خود خودداری شود. هم نوع دوستی جزو اخلاقیات دین ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار