اعتبارات تخصیص یافته به ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کافی نیست

تهران (پانا) - دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار گفت اعتبارات، یکی از ارکان مهم مقابله با گرد و غبار است و اگر اعتبارات ستاد، تخصیص داده نشود همه زحمات سال‌های گذشته نیز از بین خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات تخصیص یافته به ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کافی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی افزود: امسال ستاد برای مقابله گرد و غبار درخواست ۱۰۰ میلیون یورو کرده اما مجلس فقط با ۲۰ میلیون یورو از آن موافقت کرده است که از همین مقدار نیز ۳۰ درصد صرف عملیات مرتبط با اصلاح و به‌روز رسانی شبکه انتقال و توزیع برق می‌شود و فقط ۱۴ میلیون یورو در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سال‌های گذشته مانند نهال‌کاری و دیگر عملیات پیشگیرانه همواره نیاز به نگهداری و ترمیم دارد، گفت: اعتبار امسال ستاد نه تنها به ما اجازه فعالیت جدید نمی‌دهد بلکه برای نگهداری و ترمیم فعالیت‌های گذشته نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم تا از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی برای این پدیده هزینه کنند.

دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: نهال‌کاری و دیگر عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار به هیچ عنوان توسط این ستاد انجام نمی‌شود.

طهماسبی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر کاشت نهال‌های غیر بومی و مهاجم، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع فعالیت‌های اجرایی مربوط به سیاست‌های ستاد مقابله با گرد و غبار را انجام می‌دهد البته این ستاد همواره به همه دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کند تا از گونه‌های غیر بومی استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار