استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

وقف به فرهنگ عمومی تبدیل شود

وقف علم و فنآوری، ضرورت امروز جامعه است

رشت (پانا) - استاندار گیلان وقف علم و فنآوری را ضرورت امروز جامعه خواند تا از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رفع شود.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
وقف به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سنت حسنه وقف را صدقه جاریه ای خواند که سابقه تاریخی کهنی دارد و در عین حال که اقدامی دینی محسوب می شود؛ رویکردهایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز دارد.

وی با تأکید بر لزوم تعمیم وقف از حوزه‌های محدود و خاص به حوزه‌های کامل و جامع امور فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیز فراگیرتر شدن گستره آن ادامه داد: معتقدم اطلاع رسانی از کارکردهای وقف باید بیشتر و متناسب با نیازهای روز باشد تا فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

زارع با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص وقف بیان کرد: ایشان تأکید کرده اند که وقف علم و فنآوری ضرورت امروز جامعه است؛ زیرا یکی از راه های رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تولید علم و فنآوری است.

وی به شیوع ویروس کرونا و اهتمام جوانان غیرتمند ایران اسلامی و گیلان سرافراز برای تولید اقلام بهداشتی جامعه اشاره و اضافه کرد: در همین راستا خیران بسیاری نیز در این مسیر پیش‌قدم شده و نیک اندیشانه و خیرخواهانه، با بر عهده گرفتن بخشی از هزینه های تولید اقلام بهداشتی، کوشیدند آلامی از جامعه را کاهش دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار، از آمادگی این سازمان برای توسعه درختکاری و زارعت چوب در گیلان خبر داد و گفت: این امر علاوه بر رفع بخشی از نیازهای کشور به چوب، استحصال منابع خوبی هم در استان و هم در حوزه وقف خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی با اشاره به اینکه حفظ موقوفات، نظارت بر نیات واقفان و ارتقاء بهره‌وری سه وظیفه مهم موقوفات است، بیان کرد: نیت واقفان را به شاخه های خاص و اثربخش محدود کرده ایم تا علاوه بر افزایش منافع حاصل از وقف، امکان توسعه وقف را فراهم سازیم.

وی نگاه ویژه به دانشگاه ها در حوزه وقف را مورد تأکید قرار داد و افزود: استفاده از روش های مناسب برای بهره مندی هرچه بیشتر از موقوفات از دیگر برنامه های این سازمان است ضمن آنکه با توجه به گستردگی مقوله وقف، در زمینه توسعه نهادهای دانش بنیان نیز گام های خوبی برداشته شده است.

خاموشی خاطرنشان کرد: همچنین در وقف‌های جدید به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها توجهی ویژه شده و هدف آن سوق‌دادن وقفیات در جهت توسعه اقتصادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار