روش سنتی تدریس دیگر جواب نمی دهد

قزوین (پانا)- معلم نمونه اسفرورینی اعلام کرد روش سنتی در تدریس به دانش آموزان دیگر جواب نمی دهد و باید به سمت روش تلفیقی حرکت کنیم.

کد مطلب: ۱۰۷۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
روش سنتی تدریس دیگر جواب نمی دهد

حسین علوی به نمایندگی از فرهنگیان منطقه اسفرورین در ویدیو کنفرانس با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم، با قدردانی از فرصت به وجود آمده به استفاده از روش تدریس تلفیقی برای دانش آموزان تاکید کرد.
علوی گفت: معلمان در حالی که به شاگردان در کسب اطلاعات، مهارت‌ها، راه‌های تفکر و ابراز نظرات خود کمک می‌کنند، باید به آنان نحوه‌ی یادگیری را نیز درس دهند.

وی افزود: چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد. معلمان موفق تنها ارائه دهندگان مطالب نیستند، بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می‌کنند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می‌آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند.
علوی با مطرح کردن سوالی مبنی بر اینکه معلم دیروز با معلم امروز چه تفاوتی دارد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن نیازهای جدیدی در قالب کسب مهارت زیستن، حل مسئله و چگونگی رویارویی با چالش ها مطرح بوده و معتقدم دستیابی به این مهم با توسل به روش های تدریس سنتی و متداول میسر نیست و باید از روش های نوین تدریس بهره بگیریم.
علوی اضافه کرد: دانش آموزان نسل امروز با دانش آموزان زمان گذشته خیلی فرق دارند و دیگر نمی توان با شیوه های سنتی به آنها تدریس کرد و انتظار موفقیت داشت.
وی همچنین مساله را به سمت فضای امروز برد و اظهار کرد: در این ایام نیز جهش تکنولوژی داشته ایم، دانش آموزان در گذری سریع از آموزش سنتی به فضای برخط رجوع کرده اند و این مورد هم به معنای تدریس نوین نیست، زیرا مرحله گذر و پایدار از روش تدریس سنتی به نوین، رسیدن به تدریس تلفیقی است که به فضل خدا بعد از رهایی از ویروس کرونا به سمت آن خود به خود خواهیم رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار