برگزاری کتبی و حضوری آزمون های سواد آموزی 

تهران (پانا) - سعید شهریاری، معاون سوادآموزی شهر تهران از برگزاری آزمون سوادآموزان بصورت کتبی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کتبی و حضوری آزمون های سواد آموزی 

سعید شهریاری، معاون سوادآموزی شهر تهران در گفتگو با پانا، با اشاره به تاثیر کرونا در ایجاد نوآوری و خلاقیت در روند آموزش گفت: کرونا کار آموزش در حوزه سوادآموزی را تعطیل نکرده است. همین محدودیت هایی که ایجاد می شود باعث می شود انسان ها به دنبال خلاقیت و نوآوری بروند و دنبال راهکار جدید باشند و اتفاقا شیوع ویروس کرونا مانعی بود که منجر به ایجاد جریان های مملو از نوآوری و خلاقیت در آموزش شد.
وی افزود: فعالیت آموزشی سوادآموزی بصورت مجازی در حال انجام و برگزاری است. علاوه بر برنامه های آموزشی که سوادآموزی از شبکه هفت پخش می کند، از طریق فضای مجازی نیز سوادآموزان با آموزش دهندگان خود ارتباط دارند. در همان فضای مجازی تعاملی شان بعضا درس ها را مرور کرده یا روخوانی را تمرین می کنند و نوشتاری مطالب شان چک می شود. درس ها فیلمبرداری شده و در اختیار سواد آموز گذاشته می شود. بعضی درس ها هم که فقط صوت نیاز دارد و برای حجم کمتر فقط صوت ارسال می کنند. یک بخشی از متن ها توسط سوادآموزان نوشته شده و برای آموزش دهندگان ارسال می کنند و سواد آموزان متن ها را بازنویسی یا روخوانی کرده و مجدد برای مربی ارسال می کنند.
شهریاری با اشاره به مشکلات سوادآموزان برای استفاده از فضای مجازی گفت: سوادآموزان در مسیر یادگیری شان با مشکلات زیادی روبرو هستند اما با علاقه و پشتکار به روند یادگیری شان ادامه می دهند. مثلا بعضی از خانواده ها فقط یک گوشی اندروید دارند و با توجه به اینکه دانش آموزان در این روزها در خانه درس می خوانند، گوشی دست دانش آموز در منزل است یا برخی سواد آموزان می گویند، همسرشان گوشی اندروید دارد و وقتی همسرشان از سرکار می آید تازه سوادآموز می تواند تکالیف و درسش رسیدگی کند.

او تاکید کرد: البته آموزش دهندگان نهضت بصورت تمام وقت و 24 ساعت در خدمت سوادآموزشان هستند و حتی در همان زمان شب رفع اشکال می کنند. من خودم با آموزش دهندگان مختلف مناطق تماس می گیرم تا بدانم در شرایط کنونی سواد آموزان ما درگیر چه مشکلاتی هستند و میزان پیشرفت شان به چه شکلی است و آیا می توانیم از آنها امتحان بگیریم یا خیر و همچنین کسانیکه گوشی اندرویید ندارند، چه می کنند.
معاون سواد آموزی شهر تهران با اشاره به فداکاری های آموزش دهندگان گفت: جالب است که تعدادی از سوادآموزان ما گوشی ندارند یا از یک مبحثی چندین بار برایش فیلم ارسال شده اما هنوز رفع اشکال نشده در این صورت مواردی داشتیم که همکار ما با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت فرد به فرد به منزل سواد آموزان می روند و به آنها آموزش می دهند و آن مشکل را برطرف کنند و این کار بزرگی است.
وی افزود: خیلی از سوادآموزان به مرحله آزمون رسیده اند و مصر هستند آزمون گرفته شود. افراد بزرگسال وقتی مباحث برای شان مرور نشود سریع فراموش می کنند و به بیسوادی رجعت می کنند. این مدت آموزش دهندگان دایم در تماس اند تا مبادا سوادآموزشان دچار فراموشی مباحث قبلی شود. از این رو ما در نظر داریم برای همکارانی که فیلم یا هر کار خلاقانه ای انجام داده اند، جشنواره ای برگزار کنیم و به بهترین کلیپ ها و آموزش ها و هر کار حلاقانه ای بصورت ویژه قدردانی کنیم.
شهریاری در ارتباط با نحوه برگزاری آزمون پایان سال تحصیلی در حوزه سواد آموزی گفت: اگرچه در مقطع ابتدایی آزمون توصیفی است اما این در مورد نهضتی ها صدق نمی کند. سوادآموزان باید کتبی آزمون بدهند، به دلیل اینکه قبولی و ردی هر فرد بار مالی دارد و در واقع سازمان نهضت سواد آموزی در ازای هر قبولی مبلغی به آموزش دهنده پرداخت می کند و به همین دلیل با رعایت پروتکل بهداشتی آزمون حضوری و کتبی برگزار می شود. البته بخشنامه آن نیز در هفته جاری اعلام می شود و ما رسما اعلام می کنیم که به چه شکلی آزمون ها برگزار شود. هر استانی ستاد امتحانات دارد و دستورالعملی که از وزارت آموزش و پرورش بیاید بومی سازی می شود و شیوه نامه به مناطق ارسال می شود.
وی در ارتباط با زمان ثبت نام سوادآموزان بیان کرد: ثبت نام های سوادآموزی از سنوات گذشته مرداد ماه و در تهران عموما مهرماه آغاز می شود و از آنجایی که هنوز زمان داریم منتظر هستیم وضعیت در آن زمان را وزارت بهداشت و درمان اعلام کند و براساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار