مدیر آموزش و پرورش میانه در گفتگو با پانا؛

امروز شاهد فداکاری، ایثارگری و خلاقیت های فرهنگیان در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی در فضای مجازی و حقیقی هستیم

میانه (پانا) -ساجدی فر مدیر آموزش و پرورش میانه اعلام کرد امروز دستگاه تعلیم و تربیت منطقه در ایام تعطیلی اضطراری مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد فداکاری ها، ایثارگری ها و خلاقیت های فرهنگیان در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی در فضای مجازی و حقیقی است .

کد مطلب: ۱۰۶۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
امروز شاهد فداکاری، ایثارگری و خلاقیت های فرهنگیان در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی در فضای مجازی و حقیقی هستیم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در گفتگو با پانا؛ از تکثیر بیش از 15000 نسخه درسنامه ،2500 حلقه محتوای الکترونیکی و 5000 جلد کتاب راهنمای معلم در چهار مرحله و تولید بیش از 510 محتوای آموزشی در قالب اپلیکیشن مدرسه مجازی و توزیع بین دانش آموزان مدارس شهری و روستایی فاقد دسترسی به اینترنت و امکانات فناوری و گوشی هوشمند در طول تعطیلات خبر داد و افزود: از اولین روزهای آغازین تعطیلات مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، ستاد مدرسه مجازی، فرصت برابر، آموزش مداوم منطقه اقدام به برنامه ریزی و نظارت بر استمرار روند آموزش در مدارس منطقه کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه با اشاره به اینکه نزدیک به 103 مدرسه با 3000 دانش آموز در مناطق روستایی در قالب کلاسهای مستقل - چندپایه و خرید خدمات مشغول به تحصیل هستند؛ بیان کرد: در راستای کاهش عقب افتادگی درسی دانش آموزان و تداوم آموزش تعداد 56 نفر از همکاران حوزه ستادی -راهبران آموزشی و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز که اغلب از همکاران شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش هستند؛ به صورت افتخاری و داوطلبانه به طرح معلم فن یار جهادگر پیوستند و به طور مستمر و به صورت حضوری و غیرحضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن یادآوری نکات خودمراقبتی و بهداشت فردی و جمعی، به وضعیت درسی دانش آموزان پرداختند.

معاون مدیرکل با اشاره به آموزش مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی شاد عنوان کرد: خوشبختانه از اول اردیبهشت ماه دانش آموزان و معلمان و مدیران منطقه بیشتر فعالیت های آموزشی خود را روی شبکه شاد دنبال می کنند؛ به‌طوریکه بالای نود و پنج درصد کلاسهای مجازی منطقه روی شبکه شاد در حال برگزاری است.

مدیر آموزش و پرورش میانه در ادامه به پویش مومنانه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این طرح به همت فرهنگیان، دانش آموزان و خیرین منطقه با مشارکت هفتصد میلیون ریالی بیش از 300 بسته توسط دارالقرآن و مدارس؛ بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد. همچنین با مشارکت دارالقرآن و مدارس غیردولتی؛ اقلام بهداشتی اعم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مبلغی بالغ بر سی میلیون ریال از طریق معلمان فن یار بین دانش آموزان این طرح توزیع شده است.

ساجدی فر در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های هفته معلم به صورت مجازی خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کشور تقدیر از معلمان منطقه ای و استانی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و از حضور در منازل فرهنگیان بازنشسته و متوفی و پیشکسوتان عزیز فرهنگی معذور بودیم که به مدد الهی بعد عبور از بحران این بیماری در خدمت این عزیزان خواهیم بود.

وی به تولید محتواهای آموزشی و پرورشی توسط مربیان قرآنی، مشاوران، دبیران تربیت بدنی، معلمان و به ویژه مدیران و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بر خود وظیفه می دانم در برابر این همه خدمات آموزشی و پرورشی که مجاهدانه، خالصانه و عاشقانه در مسیر هدایت و اندیشه ورزی دانش آموزان و آماده سازی آنها به صورت شبانه روز تلاش کرده اند به عنوان خادم دستگاه تعلیم و تربیت سر تعظیم فرود آورده و دست تک تک این عزیزان را می بوسم.

ساجدی فر با اشاره به کیفیت بخشی آموزشی، برگزاری امتحانات نهایی، بازگشایی مدارس و برگزاری ستاد کنکور اشاره کرد و ادامه داد: همه این فعالیت ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه رسمی مقام عالی وزارت انجام می پذیرد و هر تصمیمی اتخاذ شود؛ آماده اجرای آن هستیم. ضمن اینکه به همه مدیران مدارس کتبا ابلاغ کردیم نسبت به تهیه و ذخیره سازی مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی محیط آموزشی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور در محل کار از آمادگی کامل برخوردار باشند که جا دارد از زحمات همه همکاران به ویژه مدیران و معاونان که در طول سال‌تحصیلی همواره با پشتکار و پیگیری خود در تمامی امورات موفق عمل کرده اند قدردانی گرده و امیدوارم در پایان سال‌تحصیلی نیز هم به لحاظ کیفیت آموزشی، پیشرفت تحصیلی و برگزاری امتحانات سالم، نتایج درخشانی پیش رو داشته باشیم.

وی با اشاره به تداوم آموزش در شبکه شاد در پسا کرونا از مدیران مدارس درخواست کرد با ایجاد زمینه مناسب ضمن برگزاری دوره های آموزشی شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان از ارجاع اولیا به مراکز خدمات رایانه ای جدا خودداری کنند. چرا که به تاکید وزیر محترم نباید هزینه ای بر اولیا از بابت نصب و استفاده از این شبکه دانش آموزی تحمیل شود.

معاون مدیرکل با اشاره به ابلاغیه مقام عالی وزارت و ستاد امتحانات استان اعلام کرد: فرآیند آموزش حضوری، طبق بررسی های انجام گرفته از اول مهرماه تا پایان بهمن ماه استمرار داشته و ۸۰ درصد محتوای کتب درسی به صورت حضوری تدریس شده است و از اول اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی جاری، ۲۰ درصد باقیمانده محتوای کتب درسی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی، ابتکارات دبیران محترم در بستر پیام رسان ها و نیز شبکه شاد تدریس شده است؛ بر این اساس به جهت تعیین دقیق محتوای کتب درسی در قالب دو بخش ۸۰ و ۲۰ درصد، برای تمام موضوعات درسی پایه دوازدهم، عناوین دروس و محدوده مورد نظر برای هر عنوان کتاب تعیین و در جداولی از طریق کانالها و سایت های منطقه اطلاع‌رسانی شده است.

وی در پایان به تفاهم‌نامه برنامه توسعه سنواتی سال‌تحصیلی پیش‌رو اشاره و اظهار امیدواری کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی به فضل الهی در اول مهر هیچ مدرسه ای بدون معلم و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار