تقویت احتمال وجود حیات در فضا؛ کشف باکتری در جو سیارات!

تهران (پانا) - دانشمندان به تازگی توانستند نوعی باکتری در جو هیدروژنی سیارات کشف کنند که معمولا در روده جانوران زیست می‌کند! این کشف بازه تحقیقات دانشمندان برای وجود حیات در فضا را گسترده‌تر می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت احتمال وجود حیات در فضا؛ کشف باکتری در جو سیارات!

به گزارش تسنیم؛ دانشمندان دانشگاه MIT طی تحقیقات خود بر روی جو هیدروژنی سیارات با کمال تعجب توانستند نوعی باکتری با عنوان «Escherichia coli» کشف کنند.

این باکتری در جو هیدروژنی سیارات وجود داشته و این سیارات هم غیر قابل سکونت هستند این درحالی است که باکتری Escherichia coli معمولا در روده جانوران خون‌گرم زندگی می‌کند و برخی از انواع آن موجب مسمومیت غذایی و اسهال می‌شوند.

وجود این باکتری در جو هیدروژنی سیارات امیدها برای سکونت در فضا را هم افزایش داده است چرا که این باکتری در جایی بدون اکسیژن رشد و نمو پیدا کرده است.

این کشف بازه تحقیقات دانشمندان برای وجود حیات در فضا را گسترده‌تر می‌کند چرا که آنها تاکنون تنها سیاراتی را که مشابه زمین بوده‌اند مورد بررسی قرار می‌دادند و حالا دامنه گسترده‌تری از سیارات را بررسی می‌کنند.

این کشف حتی فرضیه لزوم دمای متعادل در سیارات را هم نادیده می‌گیرد و امکان وجود حیات در سیارات بسیار سرد یا گرم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار