هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وقوع گرد و خاک در برخی استان‌ها

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده (۱۶ و ۱۷ اردیبهشت) خبر داده است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وقوع گرد و خاک در برخی استان‌ها

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد فردا (۱۶ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، غرب لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۱۶ اردیبهشت) نیز بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

در ادامه این هشدار آمده است که از این‌رو احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

بر اساس این هشدار همچنین فردا (۱۶ اردیبهشت) وقوع گرد و خاک، وزش باد شدید و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست همچنین روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت) این شرایط در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از تردد غیر ضروری سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی خودداری شود و تمهیدات لازم در خصوص صنایع و مشاغل حساس به گرد و خاک منجمله صنعت برق اتخاذ شود.

در ادامه این هشدار از افزایش دما در نیمه شمالی و استان‌های شرقی کشور و به ویژه استان‌های ساحلی خزر خبر داده شده است.

بر اساس دمای هوا در این مناطق به میزان ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و وزش گرم باد در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو محصولات کشاورزی مدیریت و وسایل گرمایشی خاموش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار