انتقاد عضو شورای شهر تهران از حصارکشی‌های فضای سبز منطقه ۲۲

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با انتقاد از حصارکشی‌های انجام شده در فضای سبز منطقه ۲۲، گفت: لازم است از هر گونه اقدامات غیرمجاز جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد عضو شورای شهر تهران از حصارکشی‌های فضای سبز منطقه ۲۲

سید آرش حسینی میلانی، صبح امروز یکشنبه در دویست و یازدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران درباره حصارکشی از فضای سبز در منطقه ۲۲، افزود: موقوفات در بسیاری از شهرهای دنیا برای حفظ فضاهای سبز تلاش می‌کنند و بخشی از موقوفه‌ها برای افزایش سرانه فضاهای سبز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از موقوفه‌های برای حفظ فضاهای سبز در مجاورت مناطقی که بیمارستان احداث می‌شود، صورت می‌گیرد تا این گونه سرانه فضاهای سبز افزایش یافته و تثبیت شود.

عضو شورای شهر تهران با قرائت تذکر خود اظهار کرد: در مناطقی از شهر که طی دهه‌های اخیر توسعه یافته‌اند، گسترش و حفظ فضای سبز با چالش‌هایی مواجهه هستند، از جمله آنکه پس از گذشت سال‌ها با مراجعه مالکان مشکلات تثبیت اراضی تشدید می‌یابد.

حسینی میلانی افزود: یکی از موارد، پهنه فضای سبز و جنگلی موجود در منطقه ۲۲ حد فاصل بزرگراه شهید خرازی و بلوار اردبیلی است. این پهنه دارای فضای جنگل کاری شده به وسعت ۲۶۰ هزار متر مربع و حدود ۱۶ هزار اصله درخت از سال ۷۵ است.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته مالک صرفاً مجاز به تعیین حدود با پروفایل‌های فلزی بوده است، تصریح کرد: در بازدیدها و بررسی‌های نظارتی مشخص شد بخش‌هایی از جنوب پلاک حصارکشی شده است و متأسفانه این موضوع ضمن مغایرت با مقررات، زمینه ساخت و ساز و از بین رفتن درختان شده و فعالیت‌های غیرمجاز را در پی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اضافه کرد: ضمن تذکر و تائید بر کنترل روند فعالیت‌ها، لازم است از هر گونه اقدامات غیرمجاز جلوگیری و رسیدگی مستمر و حفظ فضاهای سبز به طور جدی پیگیری شود و نتیجه به شورای شهر گزارش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار