آمریکا مسئول مستقیم جان دانشمند ایرانی است

محافل علمی جهانی آمریکا را به دلیل بدرفتاری با دانشمندان مدعو، تحریم کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد محافل علمی جهانی باید آمریکا را به دلیل بدرفتاری با دانشمندان مدعو به این کشور، تحریم کنند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا مسئول مستقیم جان دانشمند ایرانی است

به گزارش مجلس، علاءالدین بروجردی با محکوم کردن اقدام آمریکا در بازداشت مجدد دکتر سیروس عسگری بعد از تبرئه، گفت: اتفاقی که برای دکتر عسگری در آمریکا افتاده از مصادیق بارز نقض حقوق بشر از سوی دولت این کشور است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دکتر عسگری علیرغم جایگاه بالای اجتماعی و علمی خود به زندان رفت و بعد از اینکه رفع اتهام و تبرئه شد، بار دیگر به بهانه روادید وی را در شرایط بد بازداشتگاه‌های ویژه افرادی که باید از آمریکا اخراج شوند، قرار دادند.

وی افزود: بازداشت مجدد دکتر عسگری، اهانت به جامعه علمی جهانی بوده و از اساتید و چهره‌های علمی آمریکا انتظار داریم در ظلمی که حکومت آن‌ها نسبت به اینگونه افراد دارد، شریک نشده و مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

بروجردی ادامه داد: در این بین اگر خبر ابتلای دکتر عسگری به بیماری کووید 19 صحت داشته باشد، مسئولیت جان وی به عهده آمریکا خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا این دانشمند ایرانی هرچه سریع‌تر آزاد شود، عنوان کرد: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته اما باید پیگیری‌های بیشتری از طریق سازمان ملل و محافل علمی جهانی صورت گیرد تا این چهره علمی جمهوری اسلامی ایران به کشور باز گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکا مسئول جان و امنیت افرادی است که به عنوان چهره علمی از آن‌ها دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: محافل علمی جهانی باید آمریکا را به دلیل بدرفتاری با دانشمندان مدعو به کشور خود، تحریم کنند که در این زمینه وزارت علوم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار