یک اقتصاددان:

عرضه شرکت‌های دولتی در بورس گامی مهم در جهت شفاف‌سازی است

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی، اقدام دولت برای عرضه شرکت‌های دولتی در بورس را گامی در جهت شفاف‌سازی عنوان کرد و گفت: اگر خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام شود شفافیت و کارآمدی ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عرضه شرکت‌های دولتی در بورس گامی مهم در جهت شفاف‌سازی است

واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از مهمترین اقدامات دولت برای رشد اقتصادی کشور است، چرا که این واگذاری‌ها منجر به سرمایه‌گذاری‌های مجدد در اقتصاد و صنعت خواهد شد که عامل اصلی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر می‌شود. عرضه سهام و واگذاری شرکت‌های دولتی، گام دیگری برای کوچک‌سازی دولت و بزرگ کردن حوزه عمومی و بخش‌های صنعتی خصوصی در کشور است که به عنوان یک استراتژی در دستور کار دولت قرار دارد.

علی قنبری، اقتصاددان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: عرضه شرکت‌های دولتی در بورس اقدامی در راستای کوچک‌سازی دولت است و این مساله همواره در سال‌های گذشته مورد تاکید بوده است.

او با تاکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت شرکت‌های عرضه شده از سوی بخش خصوصی واقعی افزود: باید بنگاه‌های بزرگ دولتی به معنای واقعی خصوصی شوند و در اختیار مردم قرار بگیرند و مدیریت آن به بخش خصوص واگذار شود و دولت فقط به عنوان به یک دستگاه نظارتی عمل کند.

قنبری در بخش دیگری از اظهارات خود عرضه شرکت‌های دولتی در بورس را موجب افزایش شفافیت عنوان کرد.

این اقتصاددان گفت: با توجه به تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی و همچنین کاهش درآمدهای مالیاتی ناشی از شیوع ویروس کرونا عرضه شرکت‌های دولتی در بورس به روش صحیح می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای دولت از روشی صحیح شود.

وی افزود: علاوه بر خصوصی‌سازی، فروش اوراق مشارکت و اوراق قرضه هم اقدامی موثر در شرایط فعلی کشور است.

قنبری در خصوص واگذاری سهام شرکت شستا نیز گفت: اگر خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام شود شفافیت و کارآمدی ایجاد خواهد شد و شرکت‌هایی که به طور خصولتی اداره می‌شوند با واگذاری به بخش خصوصی جان تازه خواهند گرفت و هم کمکی به گردش مالی شرکت‌ها خواهد بود و از سوی دیگر اعتبارات جاری توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین ایجاد رشد اقتصادی در کشور را منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار