استاندار فارس: یکی از کارهای برجسته معلمان انتقال ارزش‌های جامعه به نسل بعدی است

شیراز (پانا) - استاندار فارس اساسی‌ترین نقش و وظیفه یک معلم را در ارتباط با دانش آموزان خود، انتقال مطالب آموزشی به آن‌ها دانست و گفت معلمان در کنار این رسالت ویژه، یک رسالت عمومی نیز در قبال ارزش‌های جامعه و انتقال آن به نسل بعدی دارد که از کارهای برجسته معلمی همین امر است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: یکی از کارهای برجسته معلمان انتقال ارزش‌های جامعه به نسل بعدی است

عنایت‌الله رحیمی در جمع نمایندگان منتخب معلمان نمونه فارس، با اشاره به شاخص‌های مختلف در تعیین معلم نمونه در سطح استان، گفت:باید شخص‌های یک معلم خوب و برتر را از دید اجتماعی نیز مورد توجه قرار داد.

استاندار فارس بابیان اینکه جایگاه رفیع معلم از نظر همه اولیای دین و آموزه‌های دینی مورد تأکید است گفت: مردم با توجه به خدمات و شخصت فرهنگیان و همچنین بر اساس همین آموزه‌های دینی، جایگاه معلمین را رفیع و ارزشمند می‌دانند.

وی گفت: وارستگی، دلسوزی، مهربانی، حریص بودن در آموزش آینده‌سازان کشور، سعه‌صدر و تحمل بالا در مورد دانش آموزان و همکاران خود از شاخص های مهم یک معلم خوب است.

رحیمی همچنین تعهد و تخصص و خستگی‌ناپذیری را از دیگر شاخص‌های معلمین نمونه عنوان کرد و با اشاره به نقش الگویی معلمان برای دانش آموزان و جامعه، گفت: دانش آموزان اولین کسی را که از نظر رفتار و کردار الگوی خود قرار می‌دهد معلم است.

استاندار فارس اساسی‌ترین نقش و وظیفه یک معلم را در ارتباط با دانش آموزان خود، انتقال مطالب آموزشی به آن‌ها دانست و گفت: معلمین در کنار این رسالت ویژه، یک رسالت عمومی نیز در قبال ارزش‌های جامعه و انتقال آن به نسل بعدی دارد که از کارهای برجسته معلمی همین امر است.

وی بابیان اینکه "یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند به فرهنگیان کمک کند توجه به مسائل معیشتی آن‌هاست" گفت: همه این ارزش‌گذاری‌ها در جامعه ما شکل و قوام می‌یابد و در کنار آن توجه به شاخص‌های دیگر نیز ضروری است.

رحیمی افزود: همواره در دولت‌های مختلف تلاش شده تا این مشکلات کم شود و در دولت تدبیر و امید نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده و برای رسیدن به نقاط مطلوب نیازمند تلاش بیشتر و درعین‌حال درک متقابل بین اقشار مختلف جامعه از وضعیت کنونی کشور و توجه به محدودیت‌ها و مطابقت دادن انتظارات با این امکانات است.

در این جلسه نمایندگان منتخب معلمان نمونه فارس نیز به بیان مسائل و مشکلات صنفی معلمان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار