فعال شدن سرویس VDSL برخی از مشترکان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: امکان تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر استان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فعال شدن سرویس VDSL برخی از مشترکان خراسان جنوبی

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: امکان تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر استان وجود دارد.ظرفیت سازی تبدیل 2هزار و 96 پورت اینترنت پرسرعت (VDSL)و واگذاری آن به هزارو129 مشترک خانگی در شهرستانهای بیرجند, بشرویه , قاین , خوسف, درمیان و سرایان انجام شده است .

حسن آذری نصرآباد اظهار داشت: امکان تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر استان وجود دارد.
او، ادامه داد: فرآیند تکمیل زیرساخت‌ها در مراکز مخابراتی برای ارایه VDSL به مشتریان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است ما در تلاشیم تا با ارائه اینترنتی با حداقل چهار برابر سرعت فعلی علاوه بر تامین رضایت مشتریان، در توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استفاده عمومی از پهنای باند پرسرعت که نیاز جامعه امروز است، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

او، از برنامه‌ریزی کلی برای اجرای جایگزینی اینترنت پرسرعت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل استان خبر داد و گفت: با حمایت‌های وزیر ارتباطات و کوشش جهادی کارکنان شرکت مخابرات ایران، فرآیند نصب تجهیزات در مناطق دارای امکانات با سرعت مطلوبی در حال انجام است و در تلاشیم به زودی گستره پوشش VDSL را به سطح استانی تبدیل کنیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: در سرویس VDSL سعی براین است از نزدیک‌ترین کافوی نوری به مشترک سرویس‌دهی لازم را انجام دهیم.

او ضمن تشریح مزایا و تفاوت VDSL با ADSL اظهار داشت: استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

آذری نصرآباد با اشاره به اینکه سرویس VDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است افزود: در حال حاضر به لحاظ ساختاری هیچ محدودیتی در ارائه سرویس VDSL نداریم و با توجه به گسترش کافوهای نوری در سطح استان و شهرهای مختلف امکان واگذاری آن برای ما فراهم است و به راحتی می توانیم این سرویس را در اختیار هم استانی‌ها قرار دهیم.

او، با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۱۲۹ مشترک در خراسان جنوبی درخواست ارتقا داده‌اند ادامه داد: با تلاش متخصصان مخابرات استان واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی امر توسعه و تامین حداکثری خدمات موردنیاز مشتریان در شرکت مخابرات را امری ضروری دانست و افزود: همزمان با عملیات توسعه کمی در سراسر استان، به دنبال تحقق کیفیت حداکثری هستیم تا نیازهای تمام مشتریان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات به خوبی تامین شود.

او، همچنین عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت‌سازی اینترنت VDSL در شهرستان‌های سربیشه، طبس و زیرکوه در دست اقدام است.

آذری نصرآباد با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر مصرف اینترنت گفت: از نیمه اسفند ماه تاکنون بیش از ۲ هزار مشترک به آمار مشترکان اینترنت خانگی استان افزوده و منجر به افزایش 4 برابری مصرف اینترنت در استان شده است.در همین ایام با تلاش کارشناسان مخابرات منطقه ظرفیت پهنای باند خروجی به 2 برابر افزایش پیدا کرد.
او، تعویض رایگان مودم ADSL به مودم VDSL را از جمله خدمات شرکت مخابرات برای مشتریان عنوان کرد و افزود: این ارتقای مودم برای افزایش سرعت به ۵۰ مگ بدون هیچ هزینه‌ای برای مشترکان مخابرات انجام می‌شود.

آذری یادآور شد: این مهم در راستای پیشگیری از کرونا بصورت کاملا غیرحضوری و از طریق تماس با ۲۰۲۰ داخلی ۱ انجام می‌‎شود.
در حال حاضر۷۹ هزار و ۱۷۵ مشترک در خراسان جنوبی از سرویس ADSL استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار