دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری : کرونا سبب ایجاد تنوع در سبک و سیاق تدریس شده است

شهرری (پانا) - دبیر اداره آموزش و پرورش‌ ناحیه یک ری عنوان کرد: مسئولین و معلمین دلسوز ما در آموزش و پرورش در این ایام با وجود تمام کاستی ها این سخن را به اثبات رساندند که هنوز هم آموزش تعطیل نیست.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری : کرونا سبب ایجاد تنوع در سبک و سیاق تدریس شده است

سید کیارش موسوی از فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت و گو با پانا، با اشاره به نقش مهم الگو‌ها در زندگی دانش‌آموزان اظهار کرد: ما انسانها عادت داریم بسیاری از مسائل رادر زندگی‌ بدیهی بشماریم ، از جمله، توانایی خواندن، نوشتن ، نقاشی کشیدن و ما هم از کنار همین موارد ظاهرا ساده بدون توجه می‌گذریم .

او در ادامه بیان کرد: خیلی از ما، کسانی که به ما این امور را یاد دادند فراموش می‌کنیم، معلم‌هایی که در بسیاری موارد در زندگی ما تاثیر گذاشتند، از جمله اولین کسی که به ما انگلیسی یاد داد و یا معلمین دوران ابتدایی.

این دبیر ناحیه یک ری دلیل اصلی حضور در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه رشته ادبیات، را دبیر کلاس دوم راهنمایی خود دانست و افزود: معلم خوب و با ذوق من میرمحمدی بود که یک روز صبح برای آموختن رزم رستم و سهراب و شیوه درست خوانش متون حماسی به وسیله سطل زباله گوشه کلاس و استفاده از آن به عنوان طبل زورخانه یک نقالی برای ما راه انداخت و هنوز هم بعد ازسال‌ها خاطره آن روز روشن‌ترین نقطه ذهنم به شمار می‌آید.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به نظرم با توجه به آسیب‌هایی که این بیماری ایجاد کرده درس‌های بزرگ هم به ما داده که باید به عنوان درس‌های کلاس کرونا ازآن یاد کرد، مثلا تا قبل از این خانه‌نشینی اجباری ،موبایل و تبلت به عنوان تهدیدی در مقابل درس و کتاب دانش‌آموزان به حساب می‌آمد و شکایت اکثر قریب به اتفاق اولیاء این بود که موبایل و تبلت وقت و زمان دانش‌آموزان را به هدر می‌دهد، اما الان و با گذشت چند ماه خانواده‌ها با ورود دانش‌آموزان به شبکه اجتماعی (شاد)اقدام به خرید شارژ اینترنت و مودم می‌کنند و این یعنی تبدیل تهدید به فرصت که اولین درس کرونا به ما بود.

موسوی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس هم تجربه تدریس مجازی از طریق تلویزیون را داشتیم که تجربه نسبتا خوب و موفقی بود .

این دبیر ادبیات آموزش و پرورش ناحیه یک در رابطه با شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) بیان کرد: در شبکه شاد و سایر شبکه‌های مجازی باتوجه به مزیت‌های خوب آن با مشکلات نبودن پهنای باند مناسب سرعت هم مواجه هستیم و مسئولین می بایست در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

سید کیارش موسوی گفت: مسئولین و معلمین دلسوز ما در آموزش و پرورش در این ایام با وجود تمام کاستی‌ها این سخن را به اثبات رساندند که هنوز هم آموزش تعطیل نیست.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار