پیام علیرضا کاظمی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی داشت مقام معلم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامی داشت مقام معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام علیرضا کاظمی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی داشت مقام معلم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، متن پیام علیرضا کاظمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و ما یسطرون

عارفان علم عاشق میشوند بهترین مردم معلم میشوند

عشق با دانش متمم میشود هرکه عاشق شد معلم میشود

به نام خالق لوح و قلم، به نام نامی معلم، که اول معلم خداست و پس از حضرت احدیت تا ابد پیامبر اعظم(ص) و ائمه هدی (ع) معلمان جامعه بشری هستند، که راه نیکو زیستن را به انسان می آموزند؛ زشتی ها و زیبایی ها را به او نشان می دهند و چراغ خرد را به دست او می دهند تا درستی پیشه کند.

بار دیگر فصل بهار و ماه زیبای اردیبهشت از راه رسید و یاد و خاطره معلم و استاد فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری زنده شد، او که پاره تن امام بود و حاصل عمرش محسوب می شد؛ او که مدافع دین و شریعت بود و کمر همت بسته بود تا کیان اسلام ناب را صیانت کند؛ او که با تکیه بر توانایی های علمی، عقیدتی و فلسفی خود از هرگونه شبهه و سؤال در حوزه دین استقبال می کرد و این امر را موجب پویایی و انتشار هرچه بیشتر اسلام می دانست، او که دوستدار معلمی بود، که اندیشیدن را می آموزد نه اندیشه ها را.

استاد مطهری الگوی بی نظیری در علم، زهد، تقوی و جهاد تعلیم و تعلم بود که تمام عمر خود را هم می آموخت و هم اندیشیدن را آموزش می داد و مانندش را کمتر می توان دید. معلمان جامعه اسلامی ایران با سرمشق قرار دادن این چنین اسوه ای به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم اهتمام دارند که توانستند 36 هزار شهید دانش آموز را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و احیای سنن اسلام نمایند و همچنان خط شکن علم و دانش باشند.

در این ایام که مدارس به علت شیوع ویروس منحوس کرونا تعطیل شده است معلمان و فرهنگیان عزیز دلاورانه به جهاد با جهل و نادانی قیام کردند و در خط مقدم دانش آموزی و علم افروزی قرار گرفتند و با جهاد آموزشی در اشکال مختلف تلاش کردند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل علم و دانش عقب نماند و در این راه جلوه هایی ناب از ایثار و شهادت را نیز رقم زدند.

معلم مدارس عشایری، که با به جان خریدن خطر بیماری در جایی که امکانات اندک است و ملزومات کلاس مجازی فراهم نیست حضور یافت، و یا معلم دیگری که با وجود بیماری از روی تخت بیمارستان دانش آموزان خود را رها نکرده و درس را در گوششان نجوا می کند، و یا معلمی که از حقوق اندک خود گوشی هوشمند برای دانش آموز تهیه می کند ... ، و معلمان بسیاری که با کمترین امکانات تعلیم وتربیت را معطل نگذاشته اند و اجازه نداده اند تربیت تعطیل شود و شعار مدرسه تعطیل است، تربیت تعطیل نیست را به منصه ظهور رساندند؛ نمونه هایی از این جلوه های ناب را آفریدند.

معلم چراغ راه علم و الگوی جامعه است. بی شک رفتار، کردار و منش معلمان سرلوحه افراد بسیاری در جامعه است و در این جهاد آموزشی و تربیتی معلمان نشان دادند که رهبران لایقی برای جامعه و جانشین شایسته ای برای ادامه راه انبیاء عظام و ائمه هدی هستند. که با وجود ناملایمات بسیار و در این وانفسای زمانه، دست دانش آموزان را که جویای علم و دانش هستند رها نکرده، و با وجود این بحران و دست در دست یکدیگر، با انسجام و همدلی و تلاش خستگی ناپذیر، به ارتقاء نظام تعلیم و تربیت کمک خواهند کرد.

به طور حتم هفته گرامی داشت مقام معلم امسال رنگ و بوی دیگری دارد زیرا اگر کلاس درس برقرار نیست و معلمی در مدرسه حضور ندارد تا دانش آموزان با برخواستن در پیش پای او تبریکاتشان را نثارش کنند اما با حضور هنرمندانه در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد تمام هنرشان را به کار خواهند گرفت تا مقام معلم را شایسته تر از گذشته پاس بدارند.

فرارسیدن هفته گرامی داشت مقام معلم را به همه فرهنگیان فرهیخته و فرزانه و معلمان عزیز تبریک عرض می نماییم و از خداوند منان برای همه عزیزان و خانواده های محترمشان سلامتی و موفقیت را آرزو مندیم.

ان شاء الله با از بین رفتن این ویروس، فضای تعلیم و تربیت به روی فرزندان این سرزمین گشوده خواهد شد و با کوله باری از تجربیات جدید در حوزه آموزش و پرورش و سلامت برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار