کرونا اختلافات میان جریان‌های سیاسی را کاهش داد

تهران (پانا) - سخنگوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه تا قبل از انتخابات، همه تصور می‌کردند مجلس یازدهم مقابل دولت قرار می‌گیرد، گفت، شرایط اقتصادی و وضعیت خاص کشور و از همه مهمتر پیامدهای شیوع ویروس کرونا تا حدی نزاع‌ میان گروه‌های سیاسی را کم کرده است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا اختلافات میان جریان‌های سیاسی را کاهش داد

به گزارش ایرنا، «حسین نورایی‌نژاد» گفت: بیشتر اصلاح‌طلبان یک شرط نانوشته برای ارائه لیست و مشارکت حداکثری در ناخودآگاه خود یعنی تنوع نگاه و تکثر طیفی در میان داوطلبان انتخابات داشتند و چون چنین شرایطی حاکم نشد این انتخابات نیز برای ما معنادار نبود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: بحث‌های جاری مجلس یازدهم، چانه‌زنی‌های درون اصولگرایی است و زیاد تفاوت نمی‌کند که قالیباف، آقاتهرانی، زاکانی، میرسلیم یا نیکزاد رییس مجلس شود .

نورانی‌نژاد گفت: اظهارنظر رسانه‌ها و گمانه‌زنی‌ها یک وجه داستان است و قانون‌گذاری و به قانون عمل کردن بحث دیگری است که در عمل مشخص می‌شود چه عملکردی خواهند داشت. امیدوارم نمایندگان مجلس یازدهم در مقام قانون‌گذار، رقابت را کنار گذاشته و منافع ملی را محور عمل خود قرار دهند.

وی گفت: ممکن است طیف‌های مختلف جریان اصولگرا به شکل محفلی با هم رقابت‌هایی داشته باشند ولی این مجلس کاملا اصولگرا است و خروجی آن هم رفتارهایی است که تاکنون از این جریان شاهد بودیم، مگر اینکه واقعا تصمیم گرفته باشند رویکردی فراجناحی و ملی اتخاذ کنند.

کرونا اختلافات میان جریان‌های سیاسی را کاهش داد

نورانی‌نژاد با بیان اینکه تا قبل از انتخابات، همه تصور می‌کردند مجلس یازدهم مقابل دولت قرار می‌گیرد، گفت: اما پیامدهای اقتصادی، شرایط خاص کشور و مهمتر از همه بحران شیوع کرونا، باعث می‌شود شاهد رویکرد تقابلی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم نباشیم چون پیامدهای شیوع ویروس کرونا تا حدودی نزاع‌ میان گروه‌های سیاسی کم کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار کرد: عقلانیت حکم می‌کند، نیروها و افرادی که تا پیش از این رویکردی تهاجمی و پرخاشگرایانه‌ای نسبت به دولت داشتند با توجه به شرایط موجود رفتار متفاوتی در پیش گیرند.

نورانی‌نژاد با تاکید بر اینکه «ترمزهای حاکمیت مانع تندروی‌ها در مجلس یازدهم می‌شود»، خاطرنشان کرد: ممکن است تا حدی نمایندگان رادیکال‌تر مجلس یازدهم مسیر تقابل و اصطکاک با دولت را در پیش بگیرند ولی عقلانیت حاکم بر نظام، طرفدار این رویکرد نیست و مانع آنها خواهد شد.

شرایط اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم

نورانی‌نژاد ادامه داد: می‌توان انتظار داشت معدود اصلاح‌طلبانی که وارد مجلس شده‌اند برای رضایت موکلان خودشان هم که شده، شجاعانه عمل کنند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: فرد اصلاح‌طلب شاخصی که برند اصلاحات را نمایندگی کند در مجلس یازدهم نداریم، اما در مجالس گذشته شاهد بودیم افراد ناشناخته پس از ورود به مجلس کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند و از طریق مجلس به جامعه معرفی شده‌اند و دور از ذهن نیست که در این مجلس هم از میان نیروهای مستقل یا نزدیک به اصلاح‌طلبان، تک ستاره‌هایی نمایان شوند.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم علی مطهری به عنوان نیروی اصولگرا وارد مجلس شورای اسلامی شد اما حریت فردی او را به جهتی سوق داد که اکنون اصولگرایان رضایتی از او ندارند و همچنین با رد صلاحیت روبرو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار