آغار هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان شرقی با ارتباط زنده ویدئویی  وزیر آموزش و پرورش

تبریز(پانا) - هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان شرقی با ارتباط زنده ویدئویی  وزیر آموزش و پرورش و با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معلمان منتخب در تالار معلم تبریز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغار هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان شرقی با ارتباط زنده ویدئویی  وزیر آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛ برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان را در جلسه ویدئو کنفرانس دیدار صمیمی وزیر آموزش و پرورش با معلمان منتخب کشور عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی با ۱۳۰ هزار نفر خانواده بزرگ فرهنگیان در حال خدمت به جامعه است. ۴۴ هزار شاغل رسمی،۳ هزار و ۳۰۰ حق التدریس،۳۱ هزار نفر نیروی غیر دولتی؛ ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزشیار نهضت سواد آموزی، ۴۱ هزار نفر بازنشسته و ۷ هزار و صد نفر خانواده بازنشسته مستمری بگیر جزو این خانواده بزرگ هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تجلیل 546 معلم استان در هفته معلم توسط روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق و فرمانداران و ائمه جمعه خبر داد.

وی افزود: قاطبه فرهنگیان در هفته معلم با محوریت خانواده، دانش آموزان، آحاد مردم، شهروندان و دستگاههای مختلف، رضایت مندی آنها را کسب می کند.
پاشایی ضمن بیان اینکه برنامه های هفته معلم در تمامی ۳۹ ناحیه و منطقه استان با محوریت های ذکر شده برگزار خواهد شد؛ ادامه داد: تجلیل از منتخب معلمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مقام عالی وزارت، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، کلنگ زنی احداث 1000 واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در قالب طرح ملی مسکن و ... از اهم برنامه های بزرگداشت هفته معلم است.
وی در پایان گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بسیج تمام امکانات درون و برون سازمانی خود در خدمت دانش آموزان و اولیای محترم است و در این ایام با وجود تعطیلی مدارس به کمک مجاهدان آموزش نگذاشتیم آموزش تعطیل شود.
شایان ذکر است به واسطه هفته معلم؛ ۶معلم منتخب در استان از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تالار معلم تبریز تجلیل شدند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین فقیه نیز گفت: مسئولیت سنگین تعلیم و تربیت بر عهده شما معلمان است و این کار پایان و باز نشستگی ندارد. حیات بشر مدیون معلم و در سایه پژوهش و تحقیق است و در طول تاریخ این آیین حفظ شده است.
وی افزود: علم یعنی قدرت، برتری، هدایت و نجات انسان که مسئولیت بزرگ آن در تمام عمر بر عهده معلمین است و اگر امروز ایران در صحنه های بین المللی حرفی برای گفتن دارد به لحاظ اقتدار علمی آن است که دشمن در پی از بین بردن و قطع ارتباط علمی در جامعه است.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: جامعه بزرگی در اختیار معلمان است و اقدامات ایشان آثار بسیار عمیقی در جامعه دارد و اثرگذاری تعلیم و تربیت گسترده است و این بسیار ارزشمند است که در شرایط بحرانی دانش آموزان را رها نکرده اید و صحنه های ماندگار از حضور معلمان در کنار دانش آموزان محروم ثبت شده است.
حجت الاسلام و مسلمین فقیه در آخر علو و ارتقا علمی جامعه و ماندگاری آن و حیاط واقعی را مرهون آموزش و پرورش دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار