استاندار مازندران خبر داد: اختصاص زمین برای توسعه باند فرودگاه ساری

ساری (پانا) - استاندار مازندران ضمن تأکید بر ضرورت توسعه باند فرودگاه ساری، اعلام کرد که به‌زودی، پیگیری ها و مذاکرات لازم با مدیرعامل بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر صورت می‌پذیرد.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران خبر داد: اختصاص زمین برای توسعه باند فرودگاه ساری

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در بازدید از پروژه‌های در دست اجرا و بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی ساری با اشاره به این که این فرودگاه؛ همه شرایط یک فرودگاه بین المللی بجز راه دسترسی را داراست، افزود: این مشکل که آزاردهنده و برای مردم زمان بر بود، اکنون در حال رسیدگی است و کار در آن فعال است.

وی تقاطع غیر همسطح جاده جوادالائمه (ع) را یکی از پروژه های حوزه راه دسترسی به این فرودگاه برشمرد و گفت: این پروژه که با اعتباری مجموعا حدود 400 میلیارد ریال فعال است تا حد زیادی مشکل راه دسترسی را مرتفع می کند و طی 2 سال به بهره برداری می رسد.

استاندار توسعه باند را یکی دیگر از پروژه های مهم این فرودگاه دانست و اظهار کرد: به‌زودی، پیگیری ها و مذاکرات لازم با مدیرعامل بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر صورت می پذیرد.

حسین زادگان با بیان این که مجموعا اتفاقات خوبی در فرودگاه ساری رقم خورده، خبر داد: سازمان هواشناسی نیز موافقت خود را برای نصب یک دستگاه RVR هواشناسی پس از نصب و راه اندازی سیستم ILS اعلام کرد تا ان شاء الله در آینده شاهد لغو پروازها به این شکل نباشیم.

وی بیان کرد: می توان گفت در دو سال اخیر حدود یک سوم به میزان مساحت فرودگاه افزوده شده، در توسعه فرودگاه رامسر اتفاقات خوبی افتاده و مشکلات فرودگاه نوشهر نیز رفع شده که از توجه وزیر راه و شهرسازی قدردانی می‌کنم.

همچنین استاندار مازندران در راستای تسریع در بهره برداری از سامانه کمک ناوبری از تخصیص اعتبار جهت اجرای جاده روستایی خبر داد و از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا هر چه سریعتر با اجرای این طرح، زمینه نصب سیستم و بهره برداری ازآن را فراهم نماید.

حسین زادگان با بیان این که اقدامات مناسبی در توسعه فضاهای فرودگاهی اتفاق افتاده و قریب 1500 میلیارد ریال در این بخش هزینه شده، یادآور شد: می توان گفت که با تملک زمین برای باند فرودگاه ساری دیگر مشکل خاصی را در این فرودگاه شاهد نباشیم.

استاندار مازندران در این روز از پروژه های در دست اقدام فرودگاه ساری شامل دیوار بتنی پیرامون فرودگاه، طرح زهکشی و فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی، انبار تدارکات، سایت های گلایدپس و لوکولایزر سامانه کمک ناوبری ILS، اراضی درحال تملک در راستای طرح توسعه واپرون بازدید کرد.

در جریان این بازدید، که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل هواشناسی و فرماندار شهرستان میاندورود حضور داشتند، وطن‌خواه، مدیرکل فرودگاههای استان با اشاره به سرمایه‌گذاری و صرف اعتبارات قابل توجه در فرودگاه‌های استان طی دو سال گذشته از افزایش حدود ۵۰ هکتار به عرصه و مساحت فرودگاه و اضافه شدن حدود ۳۵%به اراضی فرودگاه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار