حکیم‌زاده: شبکه شاد در آموزش محتواهای مفید موفق عمل کرد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با اضافه شدن شبکه شاد به مجموع اقداماتی که از قبل برای آموزش انجام می‌شد، امکان نظارت بهتر، هماهنگی بیشتر و انسجام بخشیدن به موضوع فعالیت‌های آموزشی اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: شبکه شاد در آموزش محتواهای مفید موفق عمل کرد

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص مشکلات استان‌های مختلف برای اتصال به شبکه شاد آموزش و پرورش با رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

رضوان حکیم‌زاده در آغاز در رابطه با تداوم جریان آموزش از طریق بسترهای فناوری و فضای مجازی گفت: با تلاشی که صورت گرفت شبکه «شاد» راه‌‌اندازی شد و در هفته نخست مشکلاتی در جهت پیوستن دانش‌آموزان و معلمان وجود داشت که با پیگیری‌های شبانه‌روزی و همچنین پشتیبانی‌های فنی، این مشکلات به مرور زمان کاهش یافته است و در نتیجه تعداد معلمان و مدرسان به این شبکه افزایش پیدا کرده است.

وی در عین حال اشاره کرد: در برخی از مناطق کشور امکان دسترسی به اینترنت و یا دسترسی به فناوری‌های نوین وجود ندارد. از اسفندماه دستورالعملی را برای تداوم آموزش در مناطقی که به فناوری‌ها دسترسی ندارند ارسال کرده بودیم تا بر اساس آن، برای این دسته از دانش‌آموزان اقدامات جبرانی انجام شود.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از همراهی و همکاری تلویزیون در آموزش از راه دور گفت و عنوان کرد: همزمان با شبکه شاد، با تلاش‌هایی که همکاران صدا و سیما انجام می‌دهند، پخش روزانه برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون را دنبال می‌کنیم تا در بسیاری از استان‌ها که شبکه سراسری قابل دسترس است، بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن شبکه شاد به مجموع اقداماتی که از قبل برای آموزش انجام می‌شد، امکان نظارت بهتر، هماهنگی بیشتر و انسجام بخشیدن به موضوع فعالیت‌های آموزشی اتفاق افتاده و بستر بسیار مناسبی را برای در اختیار قرار دادن محتواهای مفید ایجاد کرده است. این محتواها در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و خود معلمان نیز از سراسر کشور می‌توانند در تولید آن‌ها مشارکت کنند.

حکیم‌زاده از مشارکت معلمان در تولید محتواهای آموزشی گفت و بیان کرد: در گذشته معلمان بسیاری بودند که کارهای بسیار ارزشمندی داشتند اما فردی آن ‌ها را نمی‌دید که امروز این امکان فراهم شده است، هر نوآوری، خلاقیت و روش تحصیل مناسب از طریق شبکه شاد در سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد و این یکی از مزایای امکانات استفاده از فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار