در گفت‌وگو با پانا

سعید صفرزاده: مشکل دوچرخه‌سواری ایران کرونا نیست، حوادث جاده‌ای جان ما را تهدید می‌کند

فقط ۶ روز برای چینی‌ها رکاب زدم و مصدوم شدم اما قراردادم را کامل پرداخت کردند

تهران (پانا) - لژیونر دوچرخه‌سواری جاده‌ایران با گلایه از عدم وجود امنیت جاده‌ای در تمرینات، از ادامه حضورش به عنوان لژیونر در لیگ چین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سعید صفرزاده: مشکل دوچرخه‌سواری ایران کرونا نیست، حوادث جاده‌ای جان ما را تهدید می‌کند

سعید صفرزاده در گفت‌وگو با پانا درباره نحوه تمرین و شرایط آمادگی‌اش در شرایط کرونایی و به تعویق افتادن مسابقات گفت: اواخر اسفند 98 برای قهرمانی آسیا به اردویی ۱۵ روزه در بوشهر رفته بودیم اما به دلیل کرونا تمام برنامه‌های باشگاهی و ملی کنسل شد و تا یک ماه آینده هیچ برنامه‌ای از طرف فدراسیون جهانی و فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران به ما اعلام نشده و مسابقه رسمی نداریم. اما به رغم این موضوع من تمرین می‎کنم و تا هفته پیش تمرینات بدن‌سازی و ترینر را در‎خانه انجام می‏دادم و حدوداً یک هفته‎ای است که تمرینات جاده‎ای را شروع کرده‎ام، تا آمادگی بدنم را از دست ندهم. اما مشکل ما دوچرخه‌سواران فقط کرونا نیست و خطرات جاده‌ای هم هست و جانمان را تهدید می‌کند

وی در ادامه گفت: همان‌طور که می‌دانید به تازگی یکی از نوجوانان دوچرخه‌سواری که امید ما بود بر اثر تصادف جاده‌ای فوت کرد. در هفته ای که گذشت همین اتفاق برای من نیز نزدیک بود رخ دهد تا جایی که بعد از این حادثه در کنار جاده چند دقیقه‌ای را استراحت کردم.

صفرزاده درباره علل این دست حوادث گفت: رانندگانی هستند که در هنگام رانندگی سرشان گرم موبایل است و این‌گونه توانایی کنترل ماشین را از دست می‌دهند، چون ورزشکاران تمام احتیاط لازم را انجام می‎دهند.

راهکار پیشنهادی این ملی‌پوش که روزانه با این مشکل سروکار دارد به هیات رئیسه فدراسیون این‌گونه است: روال تمرین جاده‌ای برای حفظ امنیت آن است که دوچرخه‌سواران اسکورت داشته باشند و در قالب تیم‎های دوچرخه‏سواری یک اسکورت به آنها تخصیص داده شود، به‌صورت اینکه یک ماشین در پشت سر و یک موتور جلوتر در مسیر، تیم را همراهی می‎کند.

قهرمان دوچرخه‌سواری ایران افزود: الآن تیم‌ها به علل مختلف اقتصادی و مشکلات داخلی جمع شده است و هر ورزشکار به تنهایی به تمرین می‌رود که این خیلی خطرناک است. اگر در هر شهر تیم دوچرخه‌سواری داشتیم، ورزشکاران تحت حمایت بودند، حالا که تیم‌داری نمی‌شود، برای هر دوچرخه‌سوار یک اسکورت غیر ممکن است، هیات رئیسه می‌تواند ساعتی مشخص را برای تمرین دوچرخه‎سواران در نظر بگیرد که ماشینی برای اسکورت در اختیار آنها باشد و چه بهتر است که در آن ماشین، مربی دوچرخه‌سواری هم حضور داشته باشد. این‌گونه دیگر شاهد کشته شدن دوچرخه‌سواران جاده‌ای نخواهیم بود.

وی در ادامه درباره سوابق و مدال‌هایش گفت: به غیر از مسابقات پیست در همه مسابقات جاده شرکت دارم و در سال ۹۷ نفر اول قهرمانی کشور شدم و در تور بین‌المللی آذربایجان لقب سلطان کوهستان را گرفتم، در بازی‌های آسیایی به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستیم در مسابقات به درستی شرکت کنیم و به آمادگی لازم نرسیدیم و در نتیجه به مقام هفتم استقامت رسیدم. در سال ۹۸ نفر اول قهرمانی کشور در تایم تریل و نفر دوم در استقامت شدم.

صفرزاده ادامه داد: در تیر ماه ۹۸ از طرف تیم باشگاهی‌ام که چینی بود به مسابقات کیم کای لیگ رفتم و به عنوان بهترین ورزشکار پیراهن آبی بر تن داشتم، در حین مسابقه در اثر حادثه‌ای که برای دوچرخه‌سوار ایتالیایی روبرویم پیش آمد، به زمین خوردم و مهره دوم ستون فقراتم شکست. تا ۸ ماه پس از آن در استراحت به سر بردم اما کم‏کم به تمرینات بازگشتم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم که شروعی برای قهرمانی آسیا باشد.

وی درباره قراردادش با تیم چینی گفت: نکته قابل توجه برای ما باید این باشد که تیم چینی که تنها ۶ روز برایشان رکاب زدم و نمی‌دانستیم چه زمانی بهبودی کامل را خواهم یافت، علاوه بر آنکه تمام هزینه‌های قرارداد را پرداخت کردند قراردادمان را نیز برای سال ۲۰۲۰ تمدید کردند. اتفاقی که در ایران من ندیده‌ام که رخ بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار