حسینی: بانک جامع فیزیکی و دیجیتالی آزمون‌ها در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد

طرح‌های هر مدرسه یک سرود و هر دانش‌آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی می شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه فعالیت‌های قرآنی، توسعه فرهنگ نماز و امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استثنایی دانست و اعلام کرد در سال جاری یک سرود ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه خواهد شد و طرح‌های هر مدرسه یک سرود و هر دانش‌آموز یک نقش و یک تشکل نیز از دیگر طرح‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: بانک جامع فیزیکی و دیجیتالی آزمون‌ها در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت بررسی برنامه‌های حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی برگزار شد، گفت: توسعه سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، تمرکز بر یک ورزش برای هر طیف دانش‌آموزان با نیاز ویژه و تهیه تجهیزات ورزشی مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی از برنامه‌های سال جاری سازمان است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال گذشته معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی افزود: برنامه‌های سال گذشته حوزه این معاونت 2 برنامه با ۲۵ فعالیت بوده که از این میزان ۱۶ فعالیت اجرا شده، ۵ فعالیت به سال بعد منتقل شده است و 4 فعالیت نیز اجرایی نشده است که باید بر روی اجرای این برنامه‌ها تمرکز کرد.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

حسینی یکی از عوامل حیاتی موفقیت سازمان آموزش و پرورش استثنایی را "طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی" دانست و افزود: در دو حوزه سنجش سلامت جسمانی و مراکز اختلالات یادگیری، آموزش و پرورش استثنایی کاری فراگیر انجام می‌دهد زیرا حوزه پوشش این دو طرح فراتر از دانش‌آموزان استثنایی است.

وی افزود: نزدیک به ۹۸ درصد پوشش نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش کار بسیار ارزنده‌ای است و برای سال جاری پوشش 99 درصدی هدف گذاری شده است.

اجرایی شدن طرح سنجش در سال جاری برای ارائه به ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین شده است

وی اشاره کرد: با توجه به بحران کرونا سناریوهای مختلف اجرایی شدن طرح سنجش در سال جاری برای ارائه به ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین شده است تا بر اساس تصمیم این ستاد فرآیند کار در سال جاری اجرایی شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از نتایج طرح سنجش تاکنون آموزش و پرورش بی‌بهره بوده و استفاده مناسبی نشده است افزود: داده کاوی و تحلیل آماری داده‌های به‌دست آمده از طرح سنجش و ارائه تحلیل‌ها به سایر بخش‌های آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های سال جاری است.

وی افزود: در راستای اعتبار بخشی به آزمون‌های مختلف، بانک جامع فیزیکی و دیجیتالی آزمون‌ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

توجه ویژه به ارزیابی دانش‌آموزان دیرآموز

وی همچنین خواستار توجه ویژه به ارزیابی دانش‌آموزان دیرآموز شد و افزود: خروجی تمام آزمون‌های تشخیصی باید منجر به مداخلات طلایی و بهنگام شود تا از این طریق بتوان به کاهش معلولیت‌ها کمک کرد.

حسینی خواستار حذف طرح جهش تحصیلی شد و افزود: استدلالات علمی حذف جهش تحصیلی برای ارائه به شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده است و با هماهنگی حوزه معاونت آموزش ابتدایی این طرح به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

وی گفت: خدمات حمایتی یکی از نقاط درخشان آموزش و پرورش استثنایی است و راه‌اندازی و ایجاد مراکز جامع تشخیصی و توانبخشی باید در دستور کار قرار گیرد.

باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های پرورشی و هنری شود

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه در تعلیم و تربیت تمام ساحتی، ساحت دینی و اخلاقی زیر بنا است افزود: نظام فعلی آموزشی ما به‌شدت آموزش زده است و تمرکز بیشتر بر ساحت آموزشی است در حالی که باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های پرورشی و هنری شود.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی در مسابقات کشوری فرهنگی و هنری به عنوان یک استان در بین دانش‌آموزان عادی دیده می‌شوند که همواره این دانش‌آموزان جزو 15 استان برتر بوده‌اند.

وی اشاره کرد: سال گذشته یکی از از دانش‌آموزان استثنایی رتبه دوم ترتیل کشوری و دانش آموز دیگری نیز رتبه چهارم احکام در بین تمامی دانش‌آموزان عادی را به‌دست آوردند که نشان از تلاش ویژه تمامی دست اندرکاران حوزه فرهنگی و پرورشی دارد.

حسینی در پایان با بیان مزایای شبکه مجازی شاد افزود: در عصر کرونا و از بستر سامانه شاد باید آموزش‌های لازم برای تمامی ذینغعان آموزش و پرورش استثنایی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار