مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت؛

برنامه‌های سلامت نوزاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان قابل تقدیر است

زنجان (پانا) - در راستای رصد داده‌های سلامت نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های سلامت نوزاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های سلامت نوزاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان قابل تقدیر است

به گزارش وب‌دا، در راستای برنامه‌های کاهش مرگ و میر نوزادان و بهبود کیفیت خدمات مراقبت، در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی توسط اداره سلامت نوزادان دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تدوین و برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است. یکی از مهمترین برنامه‌های این حوزه، رصد وضعیت سلامت نوزادان از هنگام تولد تا ترخیص از بیمارستان، و پس از آناست که در این خصوص از سوی دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از برنامه‌های سلامت نوزاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر به عمل آمد.

در متن این تقدیرنامه آمده است:
در راستای برنامه‌های کاهش مرگ و میر نوزادان و بهبود کیفیت خدمات مراقبت در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی توسط اداره سلامت نوزادان این دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تدوین و برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است. یکی از مهمترین برنامه‌های این حوزه، رصد وضعیت سلامت نوزادان از هنگام تولد تا ترخیص از بیمارستان، و پس از آن است.
همچنین، تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت در سامانه سلامت مادر و نوزاد، برنامه‌ریزی و تدوین مداخلات مبتنی بر شواهد، انجام طرح‌های پژوهشی و انتشار چندین مقاله براساس داده‌های سامانه مزبور و ارائه پیشنهادات کاربردی برای بهبود کمیت و کیفیت مراقبت‌های نوزادی با کمک ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فوق تخصص‌های نوزادان در آن دانشگاه با نقش محوری آرزو صفایی‌نژاد کارشناس سلامت نوزادان در آن معاونت مورد توجه و تقدیر اداره سلامت نوزادان این دفتر است. از آنجا که علاقه، پشتکار و انگیزه درونی و تبادل تجربه موثر لازمه استمرار برای فعالیت‌های کیفی در حوزه سلامت نوزادان است. ضمن تشکر از حمایت جنابعالی پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی، سازماندهی و پایش فعالیت‌های حوزه سلامت نوزادان به گونه‌ای صورت گیرد که اهداف عالی در این حوزه چون گذشته مورد توجه قرار گرفته و با جدیت و عنایت ویژه، و در نظر داشتن صرفه و صلاح سلامت نوزادان استمرار یابد تا به عنوان الگویی قابل ارائه در نحوه استفاده کاربردی از داده‌های ثبتی سلامت نوزاد نیز مطرح گردد. خواهشمند است بنا به صلاحدید دستور فرمایید فعالیت و تلاش‌های کارشناس مورد اشاره، مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
دکتر سید حامد برکاتی
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار