هنرستان هاجر ناحیه 3 اهواز پایگاه خدمت رسانی به مدافعان سلامت

اهواز (پانا) - گروهی از معلمان و هنرآموزان هنرستان هاجر اهواز درحرکتی خودجوش به تهیه ماسک و گان پزشکی جهت استفاده کادر درمان در بیمارستانها اقدام کردند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان هاجر ناحیه 3 اهواز پایگاه  خدمت رسانی به مدافعان سلامت

حضور در هنرستان هاجر و بودن در کنار معلمین ناحیه ۳ اهواز ،دیدن گوشه ای از تلاش حماسه آفرینانی است که همیشه در عرصه نبرد با قلم بوده اند و امروز هر کدام با سوزن های چرخ خیاطی هنرمندانه مسئولیت اجتماعی خویش را بر روی پارچه حک می کنند تادر حد توان خود به جامعه کمکی کرده باشند.
امروز در میان آنها آمده ام تا در این مورد گفت و گویی داشته باشم.
صدای برش پارچه و چرخهای خیاطی نوید از همتی بی مانند و تعهدی می دهد که این روزها در جای جای میهن عزیزمان طنین انداز است .جامعه آموزش و پرورش از بدو تعطیلی مدارس با حضور در فضای مجازی روند آموزش مجازی را در دستور کار قرار داد تا فرزندان این مرز و بوم لحظه ای از آموزش عقب نمانند.

اما معلمان و دانش آموزان در دست هم این بار به مسئولیت تاریخی خود عمل کردند و با ایجاد کارگاههای بزرگ و کوچک و بعضا با تامین هزینه از سوی خیرین وحتی خودشان، تا به امروز این کارگاه ها را سرپا نگه داشتند و با جلب مشارکتهای بیشتری توانستند ظرفیت تولید ماسک و گان را افزایش دهند .یکی از این معلمان ،خانم حکیمه اهلی دبیر زمین شناسی دبیرستان شاهد بنت الهدی است که باحضور در این کارگاه در فرایند تولید ماسک و گان مشارکت فعال دارد و گاهی در منزل علاوه بر تدریس در فضای مجازی به دوخت ماسک و گان مشغول می شود :

خانم اهلی در خصوص انگیزه و هدفش از مشارکت در این طرح می گوید :که ما نمیتوانیم عضوی از جامعه پزشکی باشیم ولی این که بیاییم و به این مدافعان خدمتی کرده باشیم حداقل کار ممکن را انجام داده ایم و هدف ما از این همکاری و حضور خدمت به جامعه پزشکی و همکاری برای شکست دادن این ویروس می باشد ما روزانه بیش از ۲۵۰ ماسک و گان های مخصوص پزشکی تولید می کنیم و خوشحالیم که با این حرکت خود جوش می توانیم خدمتی به جامعه کرده باشیم.
او در ادامه از حسی که نسبت به کارش دارد می گوید : حسی که در انجام این کار است همان حس مقاوت و همدلی میان تمام اقشار جامعه می باشد ما معلمین این سرزمین افتخار می کنیم زمانی وظیفه تربیت و آموزش پزشکانی را داشتیم که حال مدافع سلامت این جامعه هستند و برای خدمت به مردم و جامعه هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.

این معلم زمین شناسی در پایان سخن خود با تاکید می گوید: در آخر از زحمات و تلاش های بی وقفه پزشکان و کادر درمان تشکر می کنم. همچنین ، از همه مردم می خواهم با صبوری این شرایط را مدیریت کنیم ،به فکر همدیگر باشیم و توصیه های پزشکی را با جدیت بیش از پیش انجام دهیم تا بتوانیم به مدد الهی با اتحاد یکدیگر کرونا ویروس راشکست دهیم.

گزارش: ریحانه رشیدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار