۱۱ نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبایی در میان نشریات برتر (Q1) کشور قرار گرفت

تهران (پانا) - سرپرست مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب ضریب تأثیر مناسب توسط نشریات علمی این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۱ نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبایی در میان نشریات برتر (Q1) کشور قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، از ۲۶ مورد نشریه بررسی شده دانشگاه در سال ۱۳۹۶، برای ۲۴ نشریه ضریب تأثیر محاسبه شد که از این میان، ۱۶ نشریه (به شرح ذیل) توانستند در بین نشریات پر استناد کشور (۱۱ نشریه در Q1 و ۵ نشریه در Q2) قرار بگیرند. شایان ذکر است ضریب تأثیر نشریات علمی همه ساله بر اساس میزان استناد به مقالات دو سال گذشته توسط ISC محاسبه و اعلام می‌شود.

موسوی رضوی همچنین افزود: هشت نشریه از نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان نشریات «هسته» معرفی شده ‌اند به این معنی که کیفیت بالای آن­ها از نظر محتوای علمی، پس از بررسی و تحلیل دقیق توسط گروهی از متخصصان رشته‌­های مرتبط، محرز شده است. شاخص‌­هایی همچون به‌روزبودن موضوعات پژوهشی، کاربردی بودن یافته‌­ها، خوانایی و کیفیت علمی، روش‌­شناسی دقیق، ارائه فهم‌­پذیر داده‌­ها، بحث منطقی، استدلال دقیق و شیوه نتیجه‌­گیری در انتخاب نشریات هسته مد نظر قرار می‌­گیرند.

بر این اساس نشریه‌های پژوهش حقوق خصوصی، پژوهش‌­های اقتصادی ایران، پژوهش‌­های ترجمه در زبان و ادبیات عربی، پژوهشنامه اقتصادی، پژوهشنامه معارف قرآنی، متن‌­پژوهی ادبی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) و مطالعات مدیریت صنعتی به عنوان نشریات هسته معرفی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار