آموزش حضوری به دانش‌آموز با نیازهای ویژه از سوی معلم خوزستانی

فاطمه برای آموزش از موبایل و تبلت نمی‌تواند استفاده کند

تهران (پانا) - معلم مدرسه استثنایی با اشاره به نگرانی‌اش در مورد یکی از دانش‌آموزانش که از ابزارهای هوشمند نمی‌تواند استفاده کند، خبر داد زمانی که به‌دلیل مقابله با ویروس کرونا مدارس تعطیل شد نگران این بودم که در آموزش فاطمه وقفه ایجاد شود به‌ همین دلیل از خانواده‌اش خواستم که آموزش فاطمه را به‌صورت حضوری انجام دهم.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حضوری به دانش‌آموز با نیازهای ویژه از سوی معلم خوزستانی

به‌گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، معلمان مدارس استثنایی استان خوزستان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس تلاش کردند تا جریان آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تداوم داشته باشد. آنان که همواره "روح و جانِ" خود را در مسیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کم‌بینا، کم‌شنوا، اوتیسم، کم‌توان ذهنی و دارای اختلالات جسمی و حرکتی نثار کرده‌اند، این روزها نیز در میدان "ایثار و ایمان" هستند.

در ادامه گفت‌وگو با عاطفه رجبی، معلم مدرسه استثنایی پیام در شهر گتوند خواهد آمد. یکی از دانش‌آموزان وی به نام فـاطمه دارای مشکل جسمی و حرکتی است و به دلیل ضعف بسیار زیادی که درحرکت عضلات دست دارد، نمی‌تواند برای آموزش از موبایل و تبلت استفاده کند، لذا برای اینکه دانش‌آموزش از درس‌هایش عقب نماند گاهی به خانه فـاطمه می‌رود و گاه فـاطمه نزد وی می‌آید.

از والدین فاطمه خواستم که حضوری او را آموزش دهم

رجبی بابیان اینکه کار کردن بادانش آموزان استثنایی سختی‌ها و شیرینی‌های خاصی دارد و من این کودکان را خیلی دوست دارم، گفت: زمانی که به‌دلیل مقابله با ویروس کرونا مدارس تعطیل شد نگران این بودم که در آموزش فاطمه وقفه ایجاد شود به‌خاطر همین از خانواده‌اش خواستم که آموزش فاطمه را به‌صورت حضوری انجام دهم. البته پدر این دانش‌آموز نیز فرهنگی است و در تعلیم و تربیت فاطمه خیلی همکاری می‌کند.

دانش‌آموز با نیازهای ویژه شعرهای قیصر امین‌پور را دوست دارد

وی با اشاره به اینکه فاطمه در پایه دوم دوره ابتدایی تحصیل می‌کند و به‌دلیل کند بودن حرکاتش پایه اول دبستان را در دو سال طی کرد و قادر به انجام تکالیف درسی با استفاده از وسایل ارتباطی نیست، بیان کرد: او از نظر ذهنی هیچ مشکلی ندارد و دروس را به‌خوبی فرامی‌گیرد و به شعر و داستان علاقه زیادی دارد و شعرهای قیصر امین‌پور را به کمک پدرش حفظ می‌کند و می‌خواند.

رجبی عنوان کرد: درعین‌حال فاطمه به‌عنوان یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه حرکتی قادر به استفاده از دستکش نیست و هنگام استفاده از ماسک نیز دچار تنگی نفس می‌شود، ازاین‌رو در تدریس حضوری به او من خودم از ماسک و دستکش استفاده می‌کنم.

معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی استان خوزستان در دورانی که مدارس به‌دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کوید 19 تعطیل است برای تدریس به خانه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بینایی و شنوایی می‌روند، برای دانش‌آموزان ناشنوا محتوای درسی به زبان اشاره تولید می‌کنند، برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی از درون پارکینگ خانه ویدئوهای آموزشی می‌سازند و به دانش‌آموزان دارای نیازهای حرکتی خدمات کاردرمانی ارائه می‌کنند تا در تعطیلات کرونایی از آموزش، تعلیم و تربیت محروم نمانند. معلمان آموزش ‌و پرورش استثنایی استان خوزستان بخشی از تاریخ "حماسه و مهر و همدلی" در نظام تعلیم و تربیت این کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار