برگزاری نمایشگاه مجازی به مناسبت هفته مشاغل و هفته سلامت در منطقه 17

تهران (پانا) - نمایشگاه هفته مشاغل و سلامت با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و رشته‌ها و نحوه انتخاب رشته صحیح درفضای مجازی برپا شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه مجازی به مناسبت هفته مشاغل و هفته سلامت در منطقه 17

طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17در گفتگو با پانا گفت: آشنا نمودن دانش آموزان با مشاغل مختلف جامعه، توجیه اهمیت شغل در زندگی فردی و اجتماعی و آگاهی دانش آموزان با رشته‌های تحصیلی، از اهداف مهم نمایشگاه‌های معرفی مشاغل در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه درمدارس دوره اول متوسطه است.

وی همچنین تقویت روحیه پژوهش و مسوولیت پذیری دانش آموزان درزمینه کسب اطلاعات شغلی و برنامه ریزی برای زندگی تحصیلی و شغلی را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه‌های معرفی هفته مشاغل دانست.

پورمحمود گفت: هرساله این نمایشگاه‌ها به منظور شناخت بیشتر دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف تحصیلی برای انتخاب رشته، آشنایی با مشاغل و حرفه های مختلف جامعه و بازار کار و توجیه اهمیت و ضرورت کار درزندگی و توسعه کشور دایر می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و رعایت فاصله اجتماعی، دراین نمایشگاه آثار دانشآموزان در زمینه خیاطی، فرش، رایانه، حسابداری، نقشه‌کشی، مکانیک، صنایع غذایی، تربیت بدنی، عکاسی، فیلمبرداری و مقاله حرفه ای در رشته نظری، نقاشی، تربیت خانواده و بهداشت محیط، برق، الکترونیک و تعمیرات به صورت مجازی به نمایش گذاشته شده است، تا هدایت صحیح دانش آموزان به رشته‌های مختلف تحصیلی وآماده سازی آنان برای تحصیلات دانشگاهی و ورود به بازار کارمتناسب با استعداد وعلاقه، با توجه به امکانات و نیازهای جامعه که از محورهای مهمی است؛ ومشاوران مدارس به آن می پردازند؛به اطلاع دانش آموزان و اولیا رسانده شود.

وی در ادامه گفت: از آنجا که جامعه جهانی اینک با یکی از دشوارترین چالش‌های قرن روبه رو است، فرا رسیدن هفته سلامت بهانه ای است برای تکریم و پاسداشت همکاران حوزه مشاوره و سلامت که به راستی همه تلاش خود را برای سلامت جسم و روح جامعه در طبق اخلاص گذاشته اند تبریک عرض می نمایم.

پورمحمود گفت: با توجه به شروع هفته سلامت، همکاران این حوزه در این نمایشگاه با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده هر روز پیامها و نکات بهداشتی خود را به صورت محتواهای اموزشی، تراکت‌ها و پوستر‌ها، معرفی می کنند.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا دانش‌آموزان سفیر سلامت و مراقبین سلامت، فعالیت گسترده‌ای در پیشگیری از این بیماری و پویش "درخانه می‌مانیم" داشته اند، ارتقای سلامت درجامعه یکی از اهداف فعالان حوزه سلامت در این نمایشگاه است.

پور محمود سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه17، هدایت دانش‌آموزان به سمت تحرک بدنی درخانه با توجه به تعطیلی مدارس و ترویج فرهنگ زیست محیطی، برگزاری مسابقات ورزشی، دلنوشته به مدافعان سلامت، داستان نویسی، شعر ونقاشیرا از دیگر برنامه‌های این حوزه در هفته سلامت درفضای مجازی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار