خبر خوش دبیرکل خانه پرستار درباره اجرای کامل قوانین پرستاری ظرف 4 ماه آینده

رئیس قوه قضاییه: سازمان بازرسی ظرف حداکثر ۴ ماه با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت موانع بر سر راه اجرای قوانین پرستاری را رفع کند

تهران (پانا) - کمبود امکانات، کمبود کادر درمانی، اجرا نشدن قوانین پرستاری، تاخیر در پرداخت معوقات پرستاری و تبعیض در پرداخت‌ها از جمله مشکلاتی است که سالها گریبانگیر حوزه پرستاری در کشور شده و مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و اکنون با شیوع کرونا این مشکلات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش  دبیرکل خانه پرستار درباره اجرای کامل قوانین پرستاری ظرف 4 ماه آینده

هفته گذشته نمایندگان جامعه پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری در دیدار با رئیس قوه قضاییه خواستار ورود سازمان بازرسی برای پیگیری مطالبات قانونی پرستاران شدند. سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز در این دیدار به سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با اجرا نشدن قوانین حوزه پرستاری ماموریت داد و گفت قوانین حوزه پرستاری اجرا نشده یا به صورت کامل اجرا نشده است، سازمان بازرسی ظرف حداکثر ۴ ماه با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری و موانع بر سر راه آن را مشخص کند. رئیس قوه قضاییه همچنین تاکید کرد که قابل قبول نیست مجلس قانونی را تصویب کند و اجرا نشود، لذا باید موانع شناسایی شود و سازمان بازرسی کل کشور با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری و گزارش کنند تا اقدامی در مورد آن صورت گیرد. در رابطه با یکسری از مسائلی که پرستاران با آن مواجه هستند و ادعا دارند که حق قانونی آن‌ها ضایع شده و به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند، دیوان باید موضوع را پیگیری کرده تا به صورت رای وحدت رویه حقوق پرستاران تضمین شود.

در روز پرستار اعلام شد که معوقات پرستاری صفر می‌شود اما اکنون در برخی نقاط کشور حدود 6 ماه است که معوقات پرداخت نشده است و در برخی نقاط یکسال است که معوقات پرداخت نشده است

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با ابراز امیدواری از حل مشکلات پرستاران پس از دیدار با رئیس قوه قضاییه به پانا گفت: امیدواریم که مشکلات پرستاران رفع شود و از هر اتفاقی که می‌افتد برای بهبود اوضاع پرستاران استقبال می‌کنیم و به آن امید داریم.

وی با بیان اینکه امسال، سالی بی‌سابقه در تاریخ پرستاری کشور است، گفت: از بهمن ماه سال گذشته ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و پرستاران در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند. کرونا آزمونی بزرگ برای پرستاران کشور بود. پرستاران بخاطر مردم در صحنه هستند و هفته‌ها به منازل خود نرفتند و با جانفشانی، از خودگذشتگی و ایثارگری‌هایی که داشتند در این ایام فعالیت می‌کنند، بنابراین نقش پرستاران نقش مهمی است.

شریفی‌مقدم با تاکید بر اینکه پرستاران به شدت از تبعیض‌هایی که در نظام سلامت وجود داشت گلایه‌مند بودند، گفت: اکنون پرستاران از تبعیض‌هایی که وجود دارد گلایه‌مند هستند و خواستار رفع تبعیض‌ها هستند و اعتقاد دارند که حقوق آنها تضییع شده است.

دبیر کل خانه پرستار با اشاره به نقش نظارتی قوه قضاییه گفت: با دستوری که آقای رئیسی به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی داده است نقش نظارتی سازمان بازرسی عملی می‌شود و امیدواریم با ورود سازمان بازرسی به صورت جد و پرداختن به همه جوانب، علاوه بر اینکه ورودی‌های منابع وزارت بهداشت بررسی می‌شود اعلام خواهد شد که ده‌ها هزار میلیارد تومان بودجه نظام سلامت صرف چه چیزهایی شده است و آن رقمی که به جامعه پرستاری تعلق می‌گیرد اعلام شود و پرستاران حقوق تضییع شده خود را دریافت کنند.

وی درباره پرداخت معوقات پرستاران به عنوان مطالبه جامعه پرستاری گفت: در روز پرستار اعلام شد که معوقات پرستاری صفر می‌شود اما اکنون در برخی نقاط کشور حدود 6 ماه است که معوقات پرداخت نشده است و در برخی نقاط یکسال است که معوقات پرداخت نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار