معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب مهتاب در نور

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب"مهتاب در نور" در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب مهتاب در نور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اعلام این خبر افزود: در راستای جلب مشارکت سازنده و اثر بخش خانواده‌ها در حفظ، تعمیق و اشاعه حیا ، عفاف و پوشش دانش‌آموزان، جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: سال گذشته فعالیت‌های چشم‌گیری در توسعه این امر انجام شده که به اختصار عبارتند از، همکاری در تهیه بسته‌های حمایتی آموزشی و فرهنگی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌زا، همکاری درتولید بسته‌های فرهنگی، برای تقویت آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی، شناسایی و معرفی فضاهای مجازی ایمن و پاک در حوزه تعلیم و تربیت دینی به دانش‌آموزان و اولیاء، برگزاری دوره ضمن خدمت همکاران فرهنگی و تجلیل از فعالان عرصه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب که در اولین فرصت به محض برطرف شدن شرایط ایجاد شده و برگزاری اجتماعات انجام خواهد شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب است که در ابتدا قرار بود فقط برای فرهنگیان برگزار شود اما با تغییراتی در شیوه‌نامه مقرر شده است که در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار شود.

او بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت متبوع به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران واگذار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد:بر اساس شیوه نامه جدید، در بخش فرهنگیان محورهای جشنواره مقاله نویسی و کتاب خوانی است که برای بخش مقاله نویسی فرهنگیان شش محور در نظر گرفته شده و در بخش کتابخوانی کتاب "در و صدف" اثر مهدی شجاعی در نظر گرفته شده است.

او افزود:در بخش دانش آموزی نیز در هر مقطع 3 محور در نظر گرفته شده که یکی از موارد مسابقه کتابخوانی خواهد بود اما در دوره ابتدایی علاوه بر آن قصه گویی و نقاشی برای دوره اول متوسطه، عکاسی و نشریه الکترونیک و برای متوسطه دوم، فیلم کوتاه و مقاله ‍پژوهشی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار