تنش‌های آمریکا و ایران قیمت نفت را افزایش داد

تهران (پانا) - ادامه تنش‌ها میان آمریکا و ایران طی روزهای اخیر به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرد و این امر با وجود داده‌های اقتصادی ضعیف در آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان؛ تاثیر مثبتی بر بازارهای بورس در جهان گذاشت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تنش‌های آمریکا و ایران قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش ایرنا از نشریه "دکان هرالد"، پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه دستور شلیک به سوی قایق‌های ایران که برای کشتی‌های آمریکایی مزاحمت ایجاد می‌کنند را صادر کرد، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در اخطاری به آمریکا، آن را به "واکنش قاطع" تهدید کرد.
افزایش تنش‌های ایران و آمریکا به افزایش بهای نفت تگزاس آمریکا کمک کرد. بهای این کالا در بازارهای جهانی ۲۰ درصد افزایش یافت و به قیمت ۱۶.۵۰دلار در هر بشکه رسید.
روز دوشنبه نفت خام در بازارهای جهانی به نرخ بی‌سابقه منفی ۴۰.۳۰ دلار سقوط کرد که نتیجه مازاد عرضه این محصول و ظرفیت پایین ذخایر نفتی در آمریکا می‌باشد.
ایپک اوزکارداپایا یک تحلیلگر اقتصادی در بانک "سوییس کوت" گفت: کشورهای تولید کننده نفت که در قطع یا کاهش تولید این محصول ناکام هستند، نمی‌توانند قیمت آن را کنترل کنند.
وی افزود: یک گزینه دیگر دامن زدن به تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و تهدید تامین و حمایت از مسیرهای نفتی است. این سیاستی است که دونالد ترامپ آن را به کار گرفته است.
افزایش قیمت نفت به بازارهای بورس اروپا کمک کرد و در حصول سودهای اولیه در "وال استریت" نقش داشت.
از سوی دیگر انتشار داده‌های جدید در آمریکا مبنی بر درخواست ۴. ۴ میلیون کارگر برای دریافت کمک‌های بیکاری از سوی دولت آمریکا بر سرمایه گذاران آمریکایی تاثیر منفی گذاشت. از اواسط ماه مارس تاکنون بیش از ۲۶.۴ میلیون نفر در آمریکا خواهان دریافت کمک‌های بیکاری از سوی دولت این کشور شده‌اند.
"ای اچ اس مارکت" یک شرکت اقتصادی اعلام کرد که به دلیل عدم توافق کشورهای اروپایی در مورد یک طرح جامع احیای اقتصادی پس از پایان بحران ویروس کرونا، اقتصاد حوزه اتحادیه اروپا با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.
کریس ویلیامسون یک اقتصاددان در این شرکت گفت: شدت این رکود اقتصادی بسیار فراتر از تخمین‌های اقتصاد دانان بوده است.
گزارش‌های اقتصادی کره جنوبی و ژاپن نیز منفی بوده است درحالی که بانک انگلیس اعلام کرده که این کشور با خطر اخراج گسترده کارگران روبرو است.
در همین حال اگرچه بازارهای بورسی آمریکا صبح روز پنجشنبه به صورت مثبت رشد می‌کرد، اما پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شکست داروی کرونا در اولین مرحله آزمایش آن توسط شرکت "گیلید ساینسز" رشد سهام در بازارهای بورسی آمریکا به زیر خط قرمز هدایت شد.
ارزش سهام شرکت "گیلید ساینسز" حدود ۴.۳ درصد سقوط کرده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که در حال تولید دارویی به نام "رمدیسویر" برای درمان بیماری کرونا است. اما گزارش‌های منتشر شده نشان دادند که این دارو در مراحل اولیه آزمایش خود شکست خورده است.
شرکت "گیلید ساینسز" اعلام کرده است که مشغول آزمایش چند جانبه این دارو است و سایر داده‌ها حاکی از مثبت بودن آن در درمان کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار