کرونا ایثار معلمان روستایی را نمایان کرد

تهران (پانا) - معلم منطقه عشایری تاکید کرد که کرونا ایثار معلمان روستایی را نمایان کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ایثار معلمان روستایی را نمایان کرد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی الفبا، به همت معلمان روستایی و عشایری «آموزش» حتی در دورترین و صعب العبورترین مناطق روستایی و عشایری این کشور جاری است و این سند ماندگارِ از خودگذشتگی معلمانی است که برای آموزش دانش‌آموزان این سرزمین ساعت‌ها راه می‌پیمایند و رنج مسیر و اقامت‌های طولانی در محل خدمت را به جان می‌خرند تا تعلیم و تربیت به عنوان عامل اصلی توسعه کشور پویایی خود را حفظ کند.

در ادامه گفت‌وگو با محسن رضایی یکی از معلمان روستای دله چنار منطقه عشایری احمد فداله سردشت دزفول که دانش‌آموزانش به دلیل ضعیف بودن اینترنت و آنتن‌دهی پایین تلفن‌های همراه امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند، خواهد آمد.

عشق آموزش به دانش‌آموزان اول دبستان من را در تعطیلات کرونایی به روستا کشاند

رضایی با بیان اینکه در دبستان ابوذر برای 43 دانش‌آموز چند پایه روستایی، تدریس می‌کند، افزود: 6 دانش‌آموز پایه اول دارم که عشق آموزش به آن‌ها من را در دوران تعطیلات ناشی از کرونا به این منطقه کشانده است.

وی افزود: در ابتدای تعطیلات مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی با دانش‌آموزانم ارتباط برقرار می‌کردم و از پشت گوشی موبایل به آنها درس می‌دادم و تدریس به این شیوه به خصوص برای دانش‌آموزان پایه اول دبستان که هنوز الفبا را به صورت کامل آموزش ندیده‌اند، مشکل است، لذا تصمیم گرفتم به این روستا برگردم تا در این ایام دانش‌آموزان از درس عقب نمانند.

تدریس به دانش‌آموزان با رعایت فاصله اجتماعی

رضایی با بیان اینکه اکنون دانش‌آموزان پایه اول دبستان هر روز با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کلاسی که در این روستا بر روی یک گلیم بر پا کرده‌ایم حاضر می‌شوند، گفت: دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز دو روز یکبار برای آموزش می‌آیند و ضمن اینکه تکالیف آنان را چک می‌کنم، مابقی دروس تدریس می‌شود و اشکالات درسی‌شان را برطرف می‌کنم.

هوش دانش‌آموزان عشایری به معلم انگیزه می‌دهد

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایری و روستایی از هوش و استعداد بالایی برخوردارند، عنوان کرد: اشتیاق این دانش‌آموزان به آموختن انگیزه معلمان عشایری برای تدریس را افزایش می‌دهد و آنان بسیار بهتر از دیگر دانش‌آموزان درس را فرا می‌گیرند و حتی دانش‌آموزان پایه اول بلافاصله پس از تدریس قادرند حروف الفبا را بخوانند، بنویسند و درک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار