کاشت بیش از ۲۳۰ هزار لاله به یاد شهدای سلامت

تهران (پانا) - با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران و شهردار منطقه ۲ بیش از ۲۳۰ هزار شاخه گل لاله به یاد شهدای سلامت و خدمت در شهرک قدس کاشته شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاشت بیش از ۲۳۰ هزار لاله به یاد شهدای سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در این مراسم با اشاره اقدامات ارزشمند و تلاش‌های مجموعه شهرداری تهران در راستای کنترل ویروس کرونا، این اقدامات عالمانه، به موقع و کم نظیر را شایسته تقدیر دانست.

وی با بیان این که کرونا، بحرانی بزرگ برای کشور ایجاد کرده است، افزود: باید برای کنترل پاندمی کرونا در هر بخش با نگاهی مبسوط، اقدامات ویژه‌ای طراحی و اجرا شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه بسته متنوعی از خدمات مقابله با کرونا توسط شهرداری به بیمارستانها و مراکز درمانی ارائه شده است، اظهار کرد: ایجاد سازو کارهایی برای ظرفیت سازی و رعایت بیشتر اصول بهداشتی و سالم سازی محیط توسط مردم و دستگاه‌های متفاوت یکی از مهمترین توفیقات شهرداری منطقه دو تهران است.

دکتر زالی با اشاره به این که هماهنگی منطقی بین بخشی و درستی بین بخش‌های ذیربط شهرداری‌ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این هماهنگی به پیشرفت اقدامات و دسترسی به انسجام درونی مهار ویروس کووید ۱۹ کمک شایانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که اپیدمی با آشفتگی ذاتی همراه است، توضیح داد: اقدامات زمانی که با نظم مدیریتی در منطقه انجام شود به نحو درست و منطقی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت غربالگری بیماران مبتلا به کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به این که شهر تهران با مشکلات جدی‌تری در زمینه غربالگری روبروست، اجرای این طرح توسط شهرداری امری مهم و اثر گذار است.

دکتر زالی با بیان اینکه غربالگری دارای لایه‌های مختلفی است، خاطرنشان کرد: اولین لایه غربالگری موضوع شناسایی است که انجام این مهم و مصون سازی منطقه بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ تهران ویژگی و مختصات ویژه‌ و متفاوتی در مقابله با کرونا دارد، ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که به هنگام و به موقع وارد عمل شده شهرداری تهران است که در همه بخش‌ها و مناطق آن اقدامات خلاقانه‌ای برای ریشه کنی کرونا انجام می‌شود.

زالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان نسخه واحدی برای تمامی مناطق تهران در نظر گرفت؛ در شهرداری هر منطقه نوآوری‌هایی مربوط به مختصات و ویژگی‌های همان منطقه به درستی انجام شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: با اقداماتی که در سال‌های اخیر توسط شهرداریها انجام شده است، این نهاد از یک نهاد صرف خدماتی خارج شده و به نهادی اجتماعی، پویا و فعال تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اندوخته‌ها و تجارب ارزشمند شهرداری‌ها به عنوان ذخیره مدیریتی ثبت شوند تا در آینده نیز بتوان از این ظرفیت‌ها به شکل مناسبی بهره برداری کرد.

همچنین رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در این مراسم گزارش مبسوطی از اقداماتی که از آغاز شروع اپیدمی تا کنون توسط شهرداری منطقه دو انجام شده را ارائه داد و گفت: شهرداری منطقه دو از سوم اسفندماه بلافاصله ستاد پیشگیری از ویروس کرونا را با هدف کنترل این ویروس تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این ستاد در چندین محور اجرا شد و این اقدامات با همکاری شورایاری، بسیج منطقه و مردم خدمات ویژه‌ای را برای کنترل کرونا انجام داده است. ضدعفونی کردن تاسیسات مثل اسکان‌های کارگری، مکان‌هایی که محل تجمع هستند، نظارت و غربالگری پرسنل شهرداری، تجهیز سرای محله‌ها با همکاری بسیج و سپاه، غربالگری ۶۵۰۰ نفر به لحاظ ابتلا به کرونا، جمع‌آوری کمک‌های مردمی با همکاری شورایاری‌ها و بسیج و نظارت بر عملکرد صنوف منطقه از جمله اقداماتی بود که شهردار منطقه دو به آن اشاره کرد.

اردبیلی از هشت سال گذشته به نیت بزرگداشت مقام مادر اقدام به کاشت گل لاله در این منطقه کرده و امسال هم این اقدام انجام شد و دکتر اردبیلی تمام این گل‌ها را به شهدای راه خدمت به بیماران کرونایی، تقدیم کرد. این اقدام در منطقه‌ای به وسعت ۶۵۰ متر مربع انجام می‌شود که سال نخست با کاشت حدود ۳ هزار گل لاله آغاز شد و امسال به ۲۳۰ هزار گل رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار