از سوی شرکت ملی حفاری ایران

دومین دکل حفاری در میدان نفتی آذر استقرار یافت

خبرگزاری پانا : مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آذر در شرکت ملی حفاری ایران از استقرار دومین دستگاه حفاری این شرکت در موقعیت این میدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مهران مفرشی گفت: برپایی دستگاه حفاری سنگین خشکی ٣٥ فتح امروز ( چهارشنبه ١٩ تیر) بر روی لوکیشن پایان گرفت و این دستگاه آماده آغاز عملیات حفاری شد.

وی افزود: با هدف شتاب بخشیدن به اجرای پروژه توسعه میدان نفتی آذر افزایش تعداد دستگاه های حفاری در این میدان در دستور کار شرکت ملی حفاری قرار گرفته است.

مفرشی اظهار کرد: بر اساس قرارداد میان این شرکت و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، حفاری ٧ حلقه چاه توسعه ای و توصیفی به صورت کلید در دست شامل مهندسی، پشتیبانی، تامین کالا و مواد، حفاری و ارائه خدمات فنی و مهندسی به شرکت ملی حفاری واگذار شده است.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آذر در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیش از این دستگاه حفاری فوق سنگین پیروز یک در این موقعیت مستقر و در حال حفاری است.

وی یادآوری کرد: نخستین حلقه چاه اکتشافی در این میدان نیز به همت متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از دستگاه حفاری ٤٨ فتح حفر شده بود.

مفرشی افزود: لایه های نفت و گاز میدان آذر یکی از پیچیده ترین لایه های نفتی در منطقه است که به محاسبات بسیار دقیق مهندسی نیاز دارد.

تولید نفت از میدان آذر به صورت زودهنگام در مدت ٣٦ ماه ٣٠ هزار بشکه در روز و در مدت ٥٥ ماه روزانه ٦٥ هزار بشکه پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار