در آستانه ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

برگزاری آیین وداع با ماه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان در شیراز

خبرگزاری پانا: آیین وداع با ماه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان آستانه ماه رمضان در شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در آخرین روز ماه شعبان جمعی از جوانان علاقه مند با اجرای مراسم آیینی و سنتی شیراز با معنویت خاصی به استقبال ماه پرفیض رمضان رفتند.


این مراسم که از آیین های قدیمی مردم شیراز بوده هرساله مصادف با آخرین روز ماه شعبان و به منظور وداع با این ماه و استقبال از ماه پربرکت رمضان با زیارت و پابوسی از امامزادگان واجب التعظیم برگزار شد.

در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با همکاری دفتر امور گردشگری و زیارتی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی جهانگردی فارس با اجرای تور زیارتی از بقاع متبرکه سومین حرم اهل بیت (ع) از جمله حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع)، سید تاج الدین غریب (ع) و سید میر محمد(ع) و همچنین از مساجد تاریخی جامع عتیق و مشیر با حضور تشکل ها، دانشجویان و عموم شهروندان شیرازی با اتوبوس های گردشگری بازدید و نسبت به احیای این سنت حسنه اقدام کردند.


این مراسم با شکوه از هشت صبح تا 13 ادامه داشت که راهنمایان گردشگری اطلاعات مربوط به هریک از مسیر های زیارتی مذکور را با معنویت خاصی در اختیار زائرین قراردادند وبه گفته مسئولین برگزار کننده در صورت استقبال مردم، امکان برگزاری مجدد این تورها نیز میسر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار