گفت‌وگوی پانا با معلمی که از روی تخت بیمارستان درحال تدریس آنلاین است؛

جعفری: رفتار معلم، تدریس بی‌کلام است

تهران (پانا) - این روزها بعد از آمدن بلای جهانگیر کرونا و تعطیلی مدارس اخبار و تصاویری پراکنده و جالبی از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های معلمان تلاشگر این مرزوبوم از طریق رسانه‌های رسمی یا شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که می‌کوشند با استفاده از امکانات اندک خود چراغ کلاس و مدرسه را روشن نگاه دارند و با تدریس از طریق امکانات تلویزیون و اینترنت رابطه آموزشی با شاگردانشان را حفظ کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جعفری: رفتار معلم، تدریس بی‌کلام است

مریم جعفری دبیر زبان انگلیسی مدارس متوسطه تهران یکی از این جهادگران آموزشی است که در روزهای گذشته تصویری از وی هنگام تدریس از روی تخت بیمارستان منتشر شده است؛ درحالی که در یک دست کتاب درسی و در دست دیگر گوشی تلفن دارد.

این معلم تلاشگر در گفت‌وگو با پانا درباره احوال خود در روزهای اخیر گفت: با شیوع اپیدمی کرونا و تعطیلی مدارس فرایند آموزش‌های غیرحضوری را همراه با معلمان سراسر کشور و با مشارکت شایسته دانش‌اموزان شروع کردیم اما با توجه به سابقه بیماری از ناحیه ستون فقرات مجبور به عمل جراحی شدم که در این مدت روند آموزش غیرحضوری را از بیمارستان ادامه دادم. این روزها هم بهبود نسبی حاصل شد و از بیمارستان مرخص شدم و تدریس آنلاین را از طریق اپلیکیشن شاد دنبال می‌کنم.

وی درباره واکنش شاگردانش به این خبر توضیح داد: در مدتی که در بیمارستان بستری بودم دانش‌آموزانم پیگیر احوالم بودند. این روزها که تصویر من بر تخت بیمارستان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانش‌آموزانم با دیدن عکس من از خبر موردنظر اسکرین شات می‌گیرند و آن را برایم می‌فرستند. آنها با ابراز محبت و همدلی و گاه حتی با اهدای ختم قرآن و صلوات به من ابراز لطف می‌کنند که این خیلی برایم شیرین و ارزشمند است.

جعفری درباره تاثیراتی که انتشار تصویر موردنظر بر دانش‌آموزانش داشته است نیز گفت: دانش‌آموزانم از این تصویر مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی را حس کردند. حتی آن دسته از شاگردانم که از نظر درسی ضعیف بودند با دیدن تصویر به من قول دادند که بیشتر درس بخوانند و تلاش کنند و این خودش دستاورد بزرگی برای من است.

دبیر دبیرستان ولایت منطقه 4 تهران در پایان درباره نقش معلمان در الگوبخشی به جامعه دانش‌آموزی گفت: رفتار هر معلم الگویی برای دانش‌آموزان است. رفتار معلم تدریس بی‌کلام است و معلم چه بسا می‌تواند مطالبی فراتر از محتوای درسی را به دانش‌آموزان انتقال دهد. عشق و محبت و احساس مسئولیت انگیزه‌بخش معلمان است که تربیت نسل آینده را با نجابت و صبر برعهده می‌گیرند.

او ادامه داد: تا زمانی که بزرگانی مثل شهید مطهری الگوی معلمان این کشور هستند، شرایط محیطی نمی‌تواند برای من به عنوان معلم محدودیت ایجاد کند و این عشق به تعلیم و تربیت گاه به ابزارهای نوین مانند گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی گره می‌خورد و این ارتباط آموزشی بین معلم و دانش‌آموز باید حفظ شود ولو از روی تخت بیمارستان. امیدوارم آینده‌سازان ایران، دانش‌‌آموزان سخت‌کوش و باانگیزه کشور، برای ساختن آینده‌ای پرافتخار پرورش یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار