چگونه میزبان کرونا در ادارات نباشیم

تهران (پانا) - این روزها برخی از ما ناچار هستیم که در محیط کار خود حضور داشته باشیم. با رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم انتقال ویروس را به حداقل برسانیم و هم خود و هم مراجعان ما را از بیماری محافظت کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
چگونه میزبان کرونا در ادارات نباشیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ما همان طور که در مقابل مراقبت از خود و خانواده‌مان مسئول هستیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می‌‌دهد و مراجعان آرامش بیشتری پیدا می‌کنند. همچنین چالش‌های احتمالی بین شما و مراجعان‌تان نیز کمتر می‌شود.

اطلاع‌رسانی و آموزش: نصب تابلوی بزرگی که به مراجعان تذکر دهد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند.

به همه مراجعان یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعان و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.

نصب پوسترها و اعلامیه‌هایی در نقاط مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست‌ها، رعایت فاصله و سایر نکات بهداشتی کمک کننده است.

تذکر شفاهی ھم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می‌کند. کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند.

معاینه مراجعان: در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعان تب‌دار ممانعت کنید.

رعایت فاصله: کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریت‌ها سفرهای کاری تا حدامکان لغو شوند.

کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد.

از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میز کارمندان نگذارد.

در صورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما ازدستکش استفاده کنید و به موقع دست‌های خود را بشویید.

جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه می‌شود از سیستم نوبت‌دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

ضدعفونی: میز، تلفن‌ها، موبایل‌ها، صفحه کلید، موس و پد موس و سایر اجزای کامپیوترها، دستگیره‌های درها، کشوها و قفسه‌ها، دسته‌های صندلی‌ها حتما بایستی مرتبا ضدعفونی شوند.

فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.

سرویس‌های بهداشتی بیشتر از قبل نظافت وضدعفونی می‌خواهند.

وسایل بهداشتی: وجود صابون و مواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره را مرتب چک کنید.

جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعان مورد نیاز است.

کارمندان درصورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن‌ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴٠٣٠ تماس برقرار کنند.

امضاء و اثر انگشت: خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید. اگر خودکار نداشت خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.

در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجع قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار