مذاکرات آستانه فردا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزارت خارجه روسیه از برگزاری دور تازه مذاکرات آستانه به صورت ویدئو کنفرانس و با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مذاکرات آستانه فردا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود

به گزارش العالم از خبرگزاری «تاس»، این رسانه به نقل از وزارت خارجه روسبه نوشت که نشست موسوم به روند آستانه که در آن به تحولات جاری سوریه و راه‌های بهبود اوضاع در این کشور پرداخته می‌شود 22 آوریل (چهارشنبه سوم اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

یک مقام وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: «ما برگزاری نشست سه جانبه روند آستانه را از طریق ویدئو کنفرانس در 22 آوریل تایید می‌کنیم.»

برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می‌شود. قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه در تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

آخرین دور از این گفت‌وگوها 10 و 11 دسامبر (19 و 20 آذر 98) سال 2019 در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نشست خبری گفت روند آستانه به عنوان مهمترین روند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این وضعیت فعلی بینجامد، همچنان در دستور کار کشورهای عضو از جمله ایران قرار دارد و بنا بود نشست سران عضو روند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ما در این زمینه مختل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار