عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

اثرگذاری «فاوی‌پیراویر» به عنوان داروی ضدکرونا تایید شده است؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در این کمیسیون درباره بررسی تاثیرگذاری داروی فاوی‌پیراویر نیز توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اثرگذاری «فاوی‌پیراویر»  به عنوان داروی ضدکرونا تایید شده است؟

بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه راهکارهای مقابله با ویروس کرونا در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت بررسی ‌شد، گفت راهکارهایی برای مقابله با ویروس کرونا از جمله در مراکز درمانی و برخورداری کادر پزشکی و پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مطرح شد و از آنجا که هنوز شناخت قطعی درباره ویروس کرونا حاصل نشده است، قطعا درمان آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

این دارو در مرحله تکمیل تحقیقات و مطالعات بالینی از سوی وزارت بهداشت است که به نتایجی هم رسیده‌اند اما نتایج آن باید از سوی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی شود و چنانچه اگر اثرگذاری این دارو تایید شود واردکنندگان دارو می‌توانند برای واردات این دارو از کانال قانونی عمل کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروتکل درمان بیماری کرونا جدید است، گفت: هنوز محققان و پزشکان اطلاعات دقیقی درباره درمان بیماری کرونا ندارند و در مراحل تحقیقاتی هستند و با توجه به این موضوع پروتکل‌های درمانی و مداخله‌ای متفاوتی برای مقابله با آن از سوی پزشکان اتخاذ می‌‌شود.

این نماینده مجلس درباره تاثیر قرص «فاوی‌پیراویر» و تحقیق کمیسیون بهداشت در زمینه تاثیرگذاری آن توضیح داد: فعلا این دارو در مرحله تکمیل تحقیقات و مطالعات بالینی از سوی وزارت بهداشت است که به نتایجی هم رسیده‌اند اما نتایج آن باید از سوی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی شود و چنانچه اگر اثرگذاری این دارو تایید شود واردکنندگان دارو می‌توانند برای واردات این دارو از کانال قانونی عمل کنند.

وی تاکید کرد: از سوی کمیسیون بهداشت نیز آقای هاشمی یکی از اعضای کمیسیون برای پیگیری موضوع انتخاب شده است که وقتی نتیجه این پیگیری برای تاثیرگذاری داروی «فاوی‌پیراویر» مشخص شد از طریق کمیسیون بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد چون گویا هنوز ابهاماتی درباره این دارو وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

خالقی افزود: شرکت‌های دارویی داخل نیز برای تولید داروی مذکور اعلام آمادگی کردند که این خبر امیدوار کننده‌ای است. تجویز داروهای اینچنینی برای افرادی که می‌خواهند پیشگیری کنند توصیه نمی‌شود و فقط برای افرادی که بیماری کرونا دارند و در صورت تایید نهایی از سوی وزارت بهداشت، تجویز خواهد شد که قطعا این افراد هم در بیمارستان‌ها حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار