سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور-۴۶

کیارشی:افزایش23.2درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در4سال/پرداخت افزایش فوق‌العاده شغل فرهنگیان باحقوق تیر

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه احکام افزایش فوق العاده شغل فرهنگیان این هفته با حقوق تیر پرداخت می شود، اظهار کرد: کل اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال 87، 3 برابر و نسبت به سال 88، 50 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا، وحید کیارشی در آخرین روز سی امین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است، با اشاره به موضوعات مالی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به خصوص سال 91 شرایط سختی را گذراندیم. همانطور که در کارگروه مفصل درباره آن عنوان شد، مشکلات و نیاز‌های شما در بحث روستا مرکزی، شبانه‌روزی، بدهی‌های اداری و اجرایی مشخص است.


وی افزود: ما نیز اقداماتی در امور مالی انجام داده‌ و در بین استان‌ها یکسان عمل کردیم. در 3 سال گذشته به ویژه سال گذشته از مبلغ اندک حقوق باقی‌مانده حقوق را بین همه یکسان توزیع کرده‌ایم.


کیارشی با بیان اینکه کل اعتبار آموزش و پرورش استان‌ها 5هزار و 800 میلیارد تومان است، گفت: امروز در سال 92 اعتبارات آموزش و پرورش به 14هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است و برآورد آن تا پایان سال بالای 15هزار میلیارد تومان است. کل اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال 87، 3 برابر و نسبت به سال 88، 50 درصد رشد داشته است.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال 88 کل این اعتبارات 9هزار و 800 میلیارد و امسال 14 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است. کل بودجه در فصل اول 122 درصد رشد کرده و از سال 88 تا 92 حدود 50 درصد رسیده است.

کیارشی ادامه داد: رشد میانگین سالانه حقوق در 4 سال آخر 23.2 است و اگر ضریب را در آموزش و پرورش 12 درصد بگیریم این ضریب برای کل کارکنان رشد 15 درصدی پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه در سال 88 اعتبارات به 6 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده، افزود: در سال 92 این اعتبارات به 13 هزار می‌رسد. یعنی 122 درصد رشد داشته است. حقوق فرهنگیان نیز 23.2 درصد رشد داشته است.


وی ادامه داد: با گرفتن تخصیص در تیرماه مساله سرانه شبانه روزی، روستامرکزی و ضیافت حل خواهد شد و طبق بودجه 84 میلیارد و 200 میلیون تومان تدوین شده و تمام مطالبات آب، برق، گاز بجز فراورده های سوختی پرداخت می شود. همچنین پست با نام در هفته آینده سازماندهی خواهد شد.


کیارشی با اعلام اینکه طرح طبقه بندی مشاغل معلمان نیز در سال 91 تصویب شد، اظهار کرد: احکام افزایش فوق العاده شغل فرهنگیان این هفته با حقوق تیر پرداخت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار