حضور مدیر آموزش و پرورش در رادیو رفسنجان

کرمان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با موضوعیت تعطیلی طولانی مدت مدارس و رواج شیوه آموزش مجازی میهمان رادیو رفسنجان شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیر آموزش و پرورش در رادیو رفسنجان

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان ، حسین تقوی رشیدی زاده مدیر آموزش و پرورش رفسنجان، میهمان رادیو رفسنجان بود.
در این گفت و گو، که محور اصلی آن تعطیلی طولانی مدت مدارس درپی شیوع ویروس کرونا و رواج شیوه آموزش آنلاین بود اظهار داشت:همکاران ما در رفسنجان، مثل همیشه و با وجدان کاری بی نظیرشان تمام تلاش خود را در عرصه آموزش مجازی بکار گرفته اند و سعی میکنند کمترین آسیب متوجه روند تحصیلی دانش آموزان باشد. البته طبق آمار حدود ۱۳.۵ درصد دانش آموزان ما دسترسی به اینترنت و گوشی همراه هوشمند ندارند که برای آن ها بسته های آموزشی، بصورت جزوات و فایل های صوتی و تصویری تهیه شده تا در موعد مقرر شده به ایشان تحویل داده شود.

وی افزود: حتی برای دانش آموزان اتباع رفسنجان که اکثرا به گوشی موبایل و اینترنت دسترسی ندارند نیز بسته های آموزشی مناسب تهیه شده است.

تقوی با اشاره به برخی ویژگی های منفی این نوع آموزش یادآور شد: البته مشکلاتی هم برای این نوع آموزش های غیرحضوری وجود دارد نظیر ضعیف بودن اینترنت و ... که ما و همه همکارانمان برای برطرف شدن و کمتر شدن این مشکلات همه تلاش خود را به کار بسته ایم.

وی همچنین به نقاط قوت آموزش غیرحضوری نیز اشاره کرده و تاکید کرد: این اتفاق باعث شد که رویکردی مثبت نسبت به آموزش غیرحضوری ایجاد شود تا بتوانیم در آینده در شرایط عادی از فضای مجازی بعنوان آموزش مکمل استفاده کنیم. این اتفاق و آموزش مجازی باعث میشود از همین حالا دانش آموزان ما با سواد رسانه_ای و سواد استفاده درست از فضای مجازی آشنا شوند.

حسین تقوی درباره زمان بازگشایی مدارس و زمزمه هایی که این روزها در فضای حقیقی و مجازی مبنی بر چگونگی تشکیل دوباره کلاس ها و برگزاری امتحانات وجود دارد گفت: ادامه سال تحصیلی منوط به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت می باشد. ما هم مثل همکاران دیگر و دانش آموزان و والدین منتظر دستورالعمل وزارت خانه هستیم. البته من به شخصه این اطمینان را به والدین و دانش آموزان میدهم که در اولین فرصتی که به ما دادند، سال تحصیلی را با بهترین کیفیتی که در توان داریم به اتمام می رسانیم.

وی همچنین اضافه کرد: بسته های آموزشی در مقطع ابتدایی توسط راهبران آموزشی و مدیران مدارس توزیع میشود. در مقطع متوسطه نیز این بسته ها توسط مدیران مدارس در هفته آینده توزیع خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان درباره دانش آموزان بزرگسال نیز چنین توضیح داد: دانش آموزان پسر به علت روبرو شدن با مشکلات سربازی و مشمول شدن آنها، قرار است با رعایت نکات بهداشتی ثبت نام خود را انجام دهند و در صورت عدم ثبت نام در این ترم و در نتیجه وقفه تحصیلی و مشمول خدمت سربازی شدن نمیتوانند امتحان دهند.

تقوی افزود: ما دغدغه ی آموزش را برای همه دانش آموزان داریم.
در حال حاضر آموزش از سه طریق صورت میگیرد: از طریق تلویزیون ، از طریق آموزش های آنلاین و شبکه های مجازی و از طریق بسته های آموزشی.

وی تاکید کرد: سلامتی دانش آموزان در اولویت ما قرار دارد.

در پایان، حسین تقوی با دعوت همه اقشار جامعه به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه تا حد امکان گفت: برای همه فرهنگیان،اولیا و دانش آموزان و همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم با اتحاد و همدلی، از این بحران به سلامت عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار