تماس با اورژانس اجتماعی در روزهای کرونایی بیشتر شد

ساری (پانا) - مدیر کل بهزیستی مازندران از افزایش تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تماس با اورژانس اجتماعی در روزهای کرونایی بیشتر شد

فرزاد گوهردهی به خبرنگاران گفت: «در پی ارسال پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی، کودکان کار وخیابان، خودکشی، سالمندآزاری و غیره به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی، تماس با این خط افزایش یافته است که دلیل آن افزایش خشونت در کشور نیست بلکه علت اصلی افزایش تماس‌ها آشنایی بیشتر مردم با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بوده است.»

او اعلام کرد که درصد زیادی از تماس‌ها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن است.

گوهردهی یادآوری کرد که شهروندان می‌توانند در همین رابطه برای دریافت خدمات مشاوره‌ای با خط ۱۴۸۰ مرکز صدای مشاور بهزیستی مازندران تماس بگیرند و موارد حاد اجتماعی را به خط تلفن ۱۲۳ گزارش کنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران فعالیت‌های اورژانس اجتماعی را در چهار زمینه چنین برشمرد: وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودرو‌های سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی.»

گوهردهی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته خط ۱۲۳ و افزایش تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز به دلیل شیوع کرونا، توضیح داد: «کارشناسان اورژانس اجتماعی در مواقع بروز بحران تلاش می‌کنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و درصورت حاد بودن مشکل با خدمات سیار اجتماعی اقدام به مداخله حضوری در محل می‌کنند و پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی مراجع، خدمات مربوطه را ارائه می‌کنند. در موارد خاص و برحسب ضرورت به مراجع انتظامی و قضایی ارجاع داده می‌شود.»

مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تأکید بر اینکه خدمات برنامه اورژانس اجتماعی صرفا مبتنی بر فرد نیست و اقداماتی مبتنی بر اجتماع و خانواده نیز در این مرکز صورت می‌پذیرد، یادآوری کرد که در اورژانس اجتماعی تلاش می‌شود مداخلات روانی-اجتماعی قبل از مداخلات قضایی-انتظامی صورت و همواره خدمات تخصصی و به موقع در دسترس گروه هدف قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار