قدردانی فرمانده بسیج تفت ازبسیجیان این شهرستان در کنترل و غربالگری ورودی های شهر

تفت(پانا)_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت در پیامی از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی دست اندرکاران پایگاههای کنترل و غربالگری تفت قدردانی کرد .

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی  فرمانده بسیج تفت ازبسیجیان این شهرستان  در کنترل و غربالگری ورودی های شهر

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج تفت ،سرهنگ دوم پاسدار سید مصطفی آقایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت در پیامی از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه فرماندهان بسیج، پاسداران، بسیجیان عزیز و نیرو های انتظامی، پلیس راه و راهور که در کنترل معابر ورودی شهرستان حضور داشته اند تقدیر و تشکرکرد متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در طول ۴۰ سال گذشته بسیج و سپاه در همه جا و در همه عرصه های مورد نیاز، نقش خود را جهت همکاری و همیاری با مردم و مسئولین و رفع مشکلات جامعه نشان داده است.
ناحیه مقاومت بسیج تفت با کمک فرماندهان و بسیجیان محترم حوزه محلات و اقشار، پایگاه های مقاومت بسیج، گردان های بیت المقدس، امام حسین (ع)، کوثر( س) و بسیج خواهران در اولین روزهای شیوع این بیماری در کشور طبق وظیفه ذاتی و نیز ابلاغیه ها و شیوه نامه های اجرایی سعی نمودند تا با هماهنگی با مسئولین شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت بابرگزاری جلسات مستمر آمادگی خود را جهت اجرایی نمودن طرح بسیج ملی سلامت و حضور داوطلبانه و خدمت در کنار این عزیزان در عرصه های مشخص شده در این طرح اعلام نماید که با سازماندهی بیش از ۱۰۰ گروه جهادی مدافع سلامت زیر نظر کارشناسان بهداشت و بهورزان و بهیاران، مأموریت های کنترل معابر، پایش سلامت، غربالگری، گندزدایی و... را انجام دهند.

لازم است از مسئولین محترم شهرستان به ویژه فرماندار محترم و اعضای محترم شورای تامین و ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرستان، بخشداران، شهردار، رئیس و اعضای محترم شورای شهر که با همدلی، همراهی و هم افزایی و با اتخاذ تصمیمات و مصوبات بجا، قاطعانه و با تدبیر و آینده‌نگری مناسب، پشتیبانی و حمایت های لازم در ابتدای شروع شیوع این ویروس در سطح کشور تلاش نمودند روند شیوع این ویروس را در شهرستان تفت کند و زنجیره شیوع آن را کنترل نمایند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

یکی از ماموریت های بسیج در این دوران سازماندهی تیم‌های کنترل مبادی ورودی شهر بود که پس از درخواست ناجا شهرستان و مصوبات شورای تامین این امر در ۳ محل شروع و ۲۴ ساعته ادامه داشت که انصافاً سپاه و بسیج سعی نمود طول این ۴۵ روز گذشته در تمامی این مبادی در کنار نیروهای ناجا و پلیس راه و راهور با پذیرش مسئولیت، شیوه نامه شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان را به نحوه کامل و قاطعانه اجرایی نماید.
جا دارد پس از اتمام این ماموریت خطیر از حضور داوطلبانه و زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همه فرماندهان، پاسداران و بسیجیان عزیز پایگاه های بسیچ شهرستان که از اوایل اسفند ماه ۹۸ و از ابتدای شروع طرح های پیشگیری و اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در سطح شهرستان درکنترل و غربالگری مبادی ورودی شهرستان تفت، شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان فراتر از وظیفه قانونی خود حضور داوطلبانه سازماندهی شده موثر داشته اند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

قطعاً همه بسیجیان بکارگیری شده تابع مصوبات شورای تامین و شیوه نامه اجرایی مطرح شده در ستاد مبارزه کرونا در سطح ملی و استانی و شهرستانی ها بودند و کلیه اقدامات و سختگیری ها و اعمال محدودیت های تردد و کنترل مسیرهایی که در ورودی شهرها، روستاها و بخش ها انجام شد با درخواست شورای تامین شهرستان و در کنار نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهور بوده و انجام این ماموریت کاری بسیار سخت، پرتنش و برای برخی از شهروندان و میهمانان باعث دلخوری و نارضایتی می شد که در بیشتر موارد همراهی و تشکر مردم و همشهریان را بدنبال داشت.

پس از گذراندن دوران اوج شیوع این ویروس منحوس و با تصمیم ریاست محترم جمهور و تاکید مسئولین استان و فرماندار محترم شهرستان در اتمام این ماموریت بازگشایی محل های کنترل ورود و خروج مناطق شهرستان این امر به نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج ابلاغ گردید و مسیر ها بازگشایی گردید. امیدواریم با اطلاع رسانی های صورت گرفته و کمک و یاری مردم و میهمانان هم استانی عزیز، شاهد افزایش فراوانی حضور انها در مناطق ییلاقی، بخش ها و روستاها در روزهای اینده نباشیم و بتوانیم شرایط مناسب ایجاد شده راحداقل تا مدتی حفظ نماییم انشالله .

قطعا ماموریت بسیج در این جا پایان نمی یابد به اطلاع همشهریان عزیز می رسانم در راستای اجرایی نمودن مرحله اول طرح بسیج ملی سلامت ناحیه مقاومت بسیج تفت طبق ابلاغیه ها و دستورالعمل های سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین نسبت به شناسایی و سازماندهی بیش از ۱۰۰ گروه جهادی مدافع سلامت در سطح شهرستان اقدام نمود که در مأموریت های:
۱- گندزدایی و ضدعفونی معابر و محل‌های پر تردد
۲- آموزش و آگاه سازی مردم و خانواده‌ها
۳- پایش سلامت و رسیدگی به خانواده های درگیر این ویروس منحوس
۴- فعال نمودن گروه‌های جهادی تولید ماسک و توزیع اقلام بهداشتی

۵- گروه‌های جهادی تامین اقلام کمک معیشت خانواده های نیازمند و آسیب دیده از تعطیلی کسب و کار
۶- کنترل مبادی ورودی و کنترل ورود و خروج شهرها
نقش آفرینی نموده اند که گزارش‌های آن مکرراً در طول این ایام به اطلاع عموم مردم رسیده است که گوشه از این فعالیت ها در رزمایش دفاع بیولوژیکی و سالم‌سازی محیطی با عنوان شهدای مدافع سلامت در تاریخ دهم فروردین ماه به نمایش گذاشته شد.

ولی هنوز کار تمام نشده و دیگر ماموریت های ابلاغی در مرحله دوم طرح بسیج ملی سلامت و با حضور بسیجیان و یاری مردم و مسئولین انجام خواهد شد.

انشاالله در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری درسخنرانی روز نیمه شعبان، با همیاری مردم، مسئولین‌ و حضور موثر و نقش آفرینی ائمه محترم جمعه و جماعات، معتمدین، خیرین، فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج و گروهای جهادی بسیج، مدیران موسسات و نهادهای خیریه شهرستان و هیات مذهبی، رزمایش سراسری ((کمک مومنانه)) جهت جمع آوری کمک های مردمی با استفاده از همه ظرفیت های خیری و مردمی شهرستان در از هفته اول اردیبهشت ماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

این رزمایش جهت نمایش هم‌افزایی و همدلی مردم و خیرین با جمع اوری و جهت دهی کمک های مردمی، نذورات و خیرات مردمی با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج جهت مواسات، همدلی و جبران خسارت و رفع قسمتی از نیازمندی‌های معیشتی اقشار، اصناف و خانواده های مستمند و آسیب دیده از تعطیلی کسب و کار ناشی از شیوع کرونا خواهد بود.

انشاالله همچون گذشته بتوانیم در ایام پیش رو به ویژه ماه مبارک رمضان با همکاری و همیاری یکدیگر در این امر خیر و حسنه موفق باشیم.

برادر شما سید مصطفی اقایی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار