شکار غیرقانونی 31 راس گونه جانوری پستاندار در زنجان

زنجان (پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت سال ۹۸ تعداد ۳۱ راس گونه جانوری پستاندار در زنجان از سوی شکارچیان خاطی شکار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شکار غیرقانونی 31 راس گونه جانوری پستاندار در زنجان

به گزارش ایرنا؛ اسماعیل قلی زاده عنوان کرد: این گونه های جانوری شامل پنج راس کل و بز، ۲ راس قوچ و میش، یک راس آهو، ۱۹ سر خرگوش، سه قلاده روباه و یک قلاده گرگ بودند که در مناطق مختلف این استان طعمه شکارچیان غیرمجاز شدند.

وی اظهار کرد: شکارچیان غیرمجاز طی مدت یاد شده تعداد ۱۴۷ قطعه پرنده شامل کبک، کبوتر چاهی، مرغابی، سار و چکاوک و ۷۶ قطعه انواع ماهی رودخانه ای را شکار کردند.

قلی زاده، تعداد پرندگان زنده‌گیری شده را ۱۳۵ قطعه سهره، کبک، بالابان و دلیجه، شروع به شکار را ۵۸ مورد و نگهداری و خرید و فروش پرندگان شکاری را ۲ فقره (قرقی و دلیجه) ذکر کرد و افزود: ۱۰۷ قبضه سلاح شکاری (۳۲ قبضه غیر مجاز و ۷۵ قبضه مجاز) و یک هزار و ۲۰۴ فقره ادوات شکار شامل دوربین چشمی، فشنگ، قطار فشنگ، قفس، پروژکتور و چراغ قوه، در سال ۹۸ از شکارچیان خاطی کشف و ضبط شد.

وی، تعداد مراتع تخریب شده را ۱۷ مورد، آتش سوزی مرتع و جنگل را ۱۹ فقره (درمجموع بیش از ۲۵۰ هکتار)، و سایر تخلفات ازجمله تغییر کاربری زمین، حفر چاه مجاز، برداشت غیرمجاز شن و ماسه) را نیز ۲۵ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: پارسال مبلغ ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال ضرور و زیان به محیط زیست این استان وارد آمد و میزان ضرر و زیان وصول شده نیز ۸۲۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۵۰ ریال بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان، مجموع متخلفین دستگیر شده را ۲۶۴ نفر و کل پرونده های تخلف شکل گرفته در طی مدت یاد شده را ۱۹۴ فقره بیان کرد و گفت: ۳۳ مورد از این پرونده ها مختومه و ۱۲ فقره رای برائت صادر شد و ۱۴۹ مورد نیز در جریان است.

قلی زاده، اظهار کرد: سال گذشته طرح آموزشی یک ساعت با محیط بانان در مدارس سطح این استان با ۴۵۰ نفر ساعت، برگزار شد و دانش آموزان تا حدودی با محیط زیست، حیات وحش و فعالیت های محیط بانان این استان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار