جاه‌طلبی‌ دلنشین «نون.خ۲» در روزهای کرونایی صداو سیما

تهران (پانا) - فصل دوم «نون‌.خ» با تاخیر چندروزه ناشی از ممیزی روی آنتن رفت ولی قرارگیری اساس سریال بر داستان‌پردازی جاه‌طلبانه در دل کوهستان، محصولی چشمگیر در برابر مخاطب قرار داده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جاه‌طلبی‌ دلنشین  «نون.خ۲» در روزهای کرونایی صداو سیما

سعید آقاخانی کارگردان «نون‌.خ۲» پیشتر در فصل اول همین سریال نیز سعی زیادی کرده بود با قرار دادن گرانیگاه داستانش در لوکیشن‌های بیرونی، بنیان سریالی را بگذارد مطلوب مخاطبان گریزان از سریال‌های آپارتمانی.

این کاری بود که آقاخانی در «لامپ صد» هم انجام داده بود ولی در «نون‌.خ۲» نوعی جلای تصویری و درعین حال همگنی داستان و تصویر را می‌بینیم یعنی آقاخانی ابتدا با کندوکاو در طبیعت غرب ایران، به لوکیشن مطلوب رسیده و سپس داستانک‌هایش را برپایه این لوکیشن‌ها ایجاد کرده است.

حتی در کارت‌پستالی‌ترین نماهای «نون.خ۲» شاهد موقعیت‌های ماجراجویانه کمیک هستیم که با حضور کلی بازیگر و هنرور ایجاد شده و پیش می‌روند.

جاه‌طلبی آقاخانی سبب‌ساز این شده که ابایی از این نداشته باشد که به ناگاه در دل کوهستان، یک خرس وحشی را وارد روایت کند و ادامه داستانش را برپایه رویایی این خرس و شخصیت داماد دست و پاچلفتی پیش ببرد.

تصویربرداری «نون.خ۲» بسان برخی از فیلمها و سریالها اغراق‌آمیز نیست و کوشش شده همه قاب‌بندی‌ها بر مداری از منطق تصویری که بجای دلزدگی، دلنواز باشد، شکل گیرد. این دلنوازی می‌تواند منتج باشد از تجربیات متعددی که آقاخانی در سینما و در همکاری با سینماگرانی همچون مسعود کیمیایی، کامبوزیا پرتوی و فرزاد موتمن کسب کرده باشد.

آقاخانی هم در داستان پردازی و هم در تصویرسازی «نون.خ۲» گشاده‌دستانه عمل کرده و کوشیده به‌زعم خود استانداردهای تلویزیون را بالا ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار