مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس: فرصت خانه‌نشینی را به ترویج کتابخوانی تبدیل کنیم

شیراز (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی با وجود تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها و جلب مشارکت حداکثری در برنامه‌های کتابخوانی به ویژه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه "مرا بخوان" تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس: فرصت خانه‌نشینی را به ترویج کتابخوانی تبدیل کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری در نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بحران است، عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور است و کتابداران، علاوه بر مسئولیت اداری و شغلی، مسئولیتی اجتماعی دارند و آن هم تلاش برای تشویق به خانه‌نشینی مردم است.

او با عنوان اینکه فعالیت‌های کتابداری تعطیل نیست، اضافه کرد: باید در این روزها برای اوقات فراعت مردم برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

او افزود: از ابتدای شیوع عوامل بیماری‌زای کرونا، کتابخانه‌ها با وجود تعطیلی فیزیکی، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی در پیش گرفتند که حاصل آن اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای ایام تعطیلی مردم بود و این برنامه‌ها در سطح ملی، استانی و کتابخانه‌ای در حال اجراست.

او دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم‌ترین اقدام فرهنگی کتابخانه‌های عمومی دانست و اضافه کرد: این مسابقه براساس شرایط موجود به صورت الکترونیک آغاز شده و فرصت خوبی برای دعوت مردم به مطالعه کتاب‌های ارزشمند و توسل به ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه از ادارات شهرستان‌ها و کتابداران استان خواست که فعالیت‌های فرهنگی خود را تداوم بخشیده و از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی استفاده کنند.

منوچهری ادامه داد: فعالیت کتابداران و کتابخانه‌های عمومی در حوزه مقابله با کرونا و ایجاد سرگرمی‌های مفید برای مردم رصد و ارزیابی می‌شود و از خدمات کتابدارانی که در این ایام بحران جهانی، چراغ کتابخوانی را روشن نگه داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار