سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان:

رتبه سوم جذب خیران مدرسه ساز کشور از آن سیستان و بلوچستان

زاهدان( پانا)- سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت خیران مدرسه ساز با سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیارد ریالی رتبه این استان را در جذب خیران به سوم کشوری ارتقا دادند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه سوم جذب خیران مدرسه ساز کشور از آن سیستان و بلوچستان

رضا سرحدی‌نیا در برنامه"مردم و مسولین" که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار کرد: میزان مشارکت خیران در سال ۹۰ در مدرسه سازی سیستان و بلوچستان، ۲۶ میلیارد ریال تعهد بوده که رتبه ۲۸ کشور را داشتیم و هم‌اینک این عدد به ۹۵۰ میلیارد ریال و رتبه سوم کشوری رسیده است.

او ادامه داد: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته اتفاق خوب دیگری که در استان رقم خورده این بود که تمامی مدارس نیمه تمام دولتی تعیین تکلیف و به جز تعداد محدودی که در مرحله مناقصه بوده و بقیه فعال، تکمیل و یا در حال تکمیل است.

او افزود: همچنین سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در حوزه استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس رخ داد و آن رشد بی‌سابقه اعتبارات این طرح بوده است.

سرحدی نیا گفت: طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ آغاز شد و تا پایان سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۱۰۰ کلاس درس به لحاظ سیستم گرمایشی استاندارد شده بود، اما در سال گذشته با جهش مطلوب در این حوزه سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس را استاندارد سازی انجام داده‌ایم که ۹۰۰ کلاس آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۷۰ درصد در دست اجرا هستند.

او ادامه داد: سال 98 در حوزه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان، معادل ۶ سال گذشته کار انجام شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پس از وقوع سیل و جلب توجه خیران مدرسه ساز به این بخش از کشور و همچنین تبلیغات صورت گرفته، خوشبختانه توانستیم معادل عملکرد یک‌ساله حوزه مشارکت‌های مردمی، یعنی بیش‌از ۹۵۰ میلیارد ریال با خیران مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت مدارس در این مناطق تفاهم نامه امضا کنیم.

او تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته، در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی نیا خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان،۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار