کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد

داستان تکراری چهارشنبه‌ها و خلق قوانین در بازار سرمایه

تهران (پانا) - کارشناس بازار سرمایه می گوید زمانی که یک پدیده چند بار در بازار سرمایه تکرار شود تبدیل به قانونی بی‌قاعده می‌شود و چنین ذهنیتی را بین سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند که چهارشنبه‌ها در بازار سرمایه روز خطرناکی است و ممکن است با وضع قوانین جدید امنیت سرمایه‌گذاری به خطر بیوفتد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
داستان تکراری چهارشنبه‌ها و خلق قوانین در بازار سرمایه

به گزارش ایرنا،‌ امیرعلی امیرباقری امروز (شنبه) به جریان ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه و ادامه رشد شاخص بورس در بازار هفته گذشته اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه طبق روال چهارشنبه‌های اخیر قوانین خلق الساعه ابلاغ شد که می‌تواند بر بدنه بازار تاثیرگذار باشد و این تاثیر چندان مطلوب نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هویت و ذات قانون ابلاغ شده چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اظهار کرد: اینکه خارج از زمان معاملات بازار با وضع قوانین جدید مواجه شویم می‌تواند زمینه ایجاد برخی از ریسک‌ها را برای بازار فراهم کند و به سایر ریسک‌های بازار اضافه شود.

امیرباقری با اشاره به اینکه ریسک به وجود آمده می‌تواند بر ذهن سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری تاثیرگذار باشد، افزود: نتیجه این ریسک کند شدن جریان ورود سرمایه از سوی حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه یا خروج حقیقی‌ها از این بازار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در کل چنین قوانینی برای بازار سرمایه و قشر سرمایه‌گذاران مفید نخواهد بود، افزود: این اقدام ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد ترس که ممکن است در روزهای آینده ریسک‌های دیگری متوجه بازار شود، خواهد شد.

وی معتقد است، اکنون که بازار با رشد چشمگیری مواجه شده، وضع این قوانین می‌تواند خطراتی را با خود به همراه داشته باشد و ممکن است روند بازار را از مسیر صعودی معکوس کند و باعث افت شاخص بورس شود.

امیرباقری گفت: معکوس شدن روند بازار در وضعیت کنونی، خروج نقدینگی و هجوم آن به بازارهای ارز و مسکن می‌تواند تبعاتی را دراقتصاد کشور با خود به همراه داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در چنین وضعیتی توصیه ما به سرمایه‌گذاران این است که نگاه واقع بینانه‌تری به ریسک‌های مدنظر داشته باشند و ضمن خودداری از واکنش هیجانی نسبت به تصمیمات خود جلوگیری کنند، بهتر است سهامداران با نگاه تحلیلی به قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده دست به معامله بزنند و سرمایه خود را به صورت کوتاه مدت وارد بازار نکنند.

وی گفت: سرمایه‌گذاران دید بلندمدت به بازار داشته باشند زیرا بازار سرمایه همچنان در بسیاری از سهام پتانسیل رشد دارد و این بازار به عنوان گزینه نخست سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار