سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس:

طرح ˝ضیافت نور˝ در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا می شود

خبرگزاری پانا: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از برگزاری گسترده ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان تحت عنوان ˝ ضیافت نور˝ خبر داد و گفت: بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی میزبان میهمانان ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان هستند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام غلامحسین نیازی در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه ها همزمان با دهه نکوداشت مساجد با غبارروبی و عطرافشانی مساجد در هه آخر ماه شعبان المعظم آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان و اقامه نماز عید سعید فطر ادامه دارد.


وی افزود: اقامه نمازهای جماعت، ختم یک جزء قرآن کریم در روزها و شب های ماه رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه هایی است که با حضور اعضای کانون های مساجد در سراسر استان برگزار می شود.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس همچنین از برگزاری مسابقات قرآن و نماز در ایام رمضان همزمان با برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمانی اوقات فراغت فصل تابستان اعضای کانون های مساجد با ماه مبارک رمضان موجب شده است تا کلاس ها رنگ و بوی قرآنی و دینی داشته باشد و حداکثر بهره از این ایام نصیب نوجوانان و جوانان مسجدی شود.


نیازی با تاکید براینکه قرآن و نماز محور اصلی برنامه های تابستان است، از اجرای گسترده طرح قرآنی 1447 خبر داد و افزود: این طرح قرآنی با محوریت جزء29 قرآن کریم در قالب کلاس های حفظ و روخوانی در حال اجراست و از دیگر برنامه های قرآنی آموزش تفسیر کوتاه جزء دوم قرآن کریم است که همزمان با سراسر کشور در 20 مسجد استان طبق سهمیه اعلام شده اجرا می شود.


وی با اشاره به سایر برنامه های طرح "ضیافت نور" ادامه داد: طبق گزارش های رسیده، کانون های مساجد استان برپایی جشن میلاد امام حسن(ع)، دیدار با علمای شهر و خانواده های شهدا، افطار، اکرام ایتام، جلسات پرسش و پاسخ، شبی با شهدا، اقامه عزای شهادت امیرمؤمنان حضرت علی (ع) در ایام 19 و 21 ماه مبارک رمضان ، برپایی مراسم شب قدر، بیان احکام ویژه روزه اولی ها، پاسخگویی به سئوالات احکام و شبهات دینی و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری با موضوع رمضان را در برنامه های ماه مبارک رمضان و تابستان خود قرار داده اند.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس در پایان از عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان جهت شرکت در برنامه های طرح "ضیافت نور" دعوت کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان و مناسبت های مذهبی و ملی را جهت عموم مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان اجرا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار