پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مرمت حمام تاریخی تسوج

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مرمت حمام تاریخی تسوج شهرستان شبستر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مرمت حمام تاریخی تسوج

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به ویژگی حمام های قدیمی آذربایجان به لحاظ معماری خاص و نحوه بازچرخانی و گرمایش آب، ادامه داد: آذربایجان شرقی از جمله استان هایی است که حمام های با ارزش تاریخی و زیبای متعددی را در خود جای داده که یکی از آثار شاخص در این حوزه حمام تاریخی تسوج است.

او ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال اهداف صیانت و حفاظتی خود از بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج را از سال ۹۷ در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، به اقدامات صورت گرفته در این مرحله از مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج اشاره کرد و گفت: تاکنون اقداماتی نظیر، شمع بندی و لایه برداری دیوارها، باز کردن بندهای آجری داخل بنا، بازسازی دیوارهای فرسوده (برداشت نقاط فرسوده)، خاکبرداری و نخاله برداری داخل حمام و اجرای دیوار آجری تا پای طاق، اجرای حوض عیانی و برداشت سکوهای بتونی و کف انجام گرفته است.

حمزه‌زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج با اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال اجرا است و مراحل آتی آن طی سال جاری انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار